Americká automobilka Tesla zažívá velký boom díky Modelu 3, který je stále vyprodaný a majitelé na své vozy musí čekat. A nyní automobilka představila novou verzi Modelu S v kombi. Co na ní říkáte?
První prototyp kombi od Tesly
Američané nejsou příliš velkými příznivci kombíků, proto se Tesla specializovala především na SUV nebo sedany. Nyní přišla s verzí Modelu S v kombi, která s největší pravděpodobností přinese automobilce prodeje nejvíce z Evropy, kde jsou vozy ve verzi kombi oblíbenou záležitostí. Co na ní říkáte, má stále ten americký šmrnc?
Zveřejněná videa se chlubí především zadní částí vozu
Společnost Tesla se na svých videích, zveřejněných na svém twitterovém účtu, chlubí tou nejdůležitější částí vozu, tedy zadní partií. Model S kombi se liší samozřejmě od svého menšího bratra v horní části s protaženou střechou. Koncová světla mají stejný tvar, jako verze Tesla Model S. Změny nepocítily ani chromové vodorovné pásy nad státní poznávací značkou, víko zavazadlového prostoru je ale zcela jiné.
Detailní záběry interiéru prozatím chybí
Škoda, že se Tesla nepochlubila také videem se zaměřením na detail zavazadlového prostoru. Ale jak je od americké automobilky zvykem, určitě se můžeme těšit na užitečné vychytávky, které zpříjemní přepravu, například nejrůznější úchytky, přihrádky apod.
A jak se zrodil nápad vyrobit model v kombi?
Vše začalo velmi nenápadně při debatě v baru mezi pracovníky ve společnosti Tesla, kdy si jeden postěžoval na nepraktičnost velikosti kufru u svého zakoupeného Modelu S. Vadilo mu, že do svého vozu nemůže vměstnat přepravku pro přepravu psů a vůz je tak zcela nepraktický. Tím se spustila práce na Tesle Modelu S kombi.
Zadní část vozu byla dle očekávání postavena z karbonových vláken a to díky vysoké pevnosti a velmi nízké hmotnosti. S ostatní hliníkovou částí karoserie je spojena pomocí speciálních tmelů. Zákazníci si pak vůz mohou zakoupit v klasickém barevném sjednocení v barvě karoserie nebo v kontrastním odstínu s viditelnými uhlíkovými vláky kolem víka zavazadlového prostoru.
Vůz byl zhotoven na základě spolupráce se společností Quest, zaměřující se na výrobu vozů kombi. Na nové verzi Modelu S pracovali zkušení inženýři. Členem týmu byl samozřejmě Dorian Hindmarsh s dvacetiletými zkušenostmi ve světě automobilu a automobilových závodů a Jim Router se zkušenostmi z Le Mans. Společnost Qwest není ale jedinou společností, pracující na karoserii kombíku. Na spolupráci se podílí také Niels van Roij, který chce kombi vyrábět u firmy RemtzCar. Podle plánu by se mohlo vyrobit dvacet kusů vozů.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz