Nošovická továrna připravuje nový hybridní motor, který má ušetřit životnímu prostředí i naší peněžence. Do prodeje by se měl dostat už v květnu a dočkáme se ho jako první v novém modelu Tuscon.
Mild-Hybrid už vyrábíme
Autosalony Hyundai v České republice lákají zákazníky na mild-hybridní agregát, který doplňuje dvoulitrový vznětový motor 2.0 CRDI v crossoveru Tuscon. Osmačtyřiceti voltová síť pomáhá k hospodárnějšímu chodu dvoulitru už od loňského roku. Zanedlouho se však nabídka mild-hybridních motorů rozšíří o další motor, tentokrát s menším objemem.
Mild-Hybrid se dočká i 1.6 CRDi
Když se řekne menší objem, myslí se pohonná jednotka o objemu 1.6 CRDi, která dostane ten samý systém s přídomkem MHEV. Koncept pohonu nedostal žádnou alternativní nebo vylepšenou techniku. Jde pouze o aktivaci moderní techniky do slabšího motoru. Pod Podlahou zavazadlového prostoru je baterie o výkonu 0,44 kWh, jako je tomu u většího motoru. Navíc je zde startovací generátor MHSG, připojený řemenem ke klikové hřídeli spalovacího motoru. Výkon je stejný, jako u klasického spalovacího motoru, tedy 1.6 CRDi, 100 kW a 136 koní.
Generátor má samozřejmě funkci rekuperace
Moderní technologie umožňuje generátoru rekuperovat energii z brzdění a následně vynaložení energie o síle až 12 kW s 16 koňmi a 55 N.m točivého momentu. Tato síla je znát například při předjíždění a při startu.
Osmačtyřiceti voltový systém je zastaven nezávisle na dvanácti voltovém okruhu vozu. Dokáže mu částečně pomoci díky propojení s měničem napětí DC/DC. Všechny tyto vlastnosti pracují autonomně tak, abyste dosáhli nižší spotřeby. Na celkový požitek z jízdy nemá mild-hybrid žádné větší poznatky. Podle metodiky WLTP však v průměru ušetříte palivo kolem 7%.
Cenově výhodnější varianta hybridního Tusconu přijde už v květnu tohoto roku. Na podzim se elektrofikace dočká i model i30 s tou samou technikou.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz