Ferrari představuje svůj první elektrický model 308 GTE!

0
320
autor fotografie: drivetribe.com

Milujete vozy Ferrari a jste fanoušky aut, poháněných na elektromotor? Obojí můžete mít právě nyní, a to v podobě modelu Ferrari 308 GTS!

Vůz ukrývá pod kapotou opravdový unikát

Každý ví, že se pod kapotou Ferrari 308 GTS ukrývá ve standardní podobě před zadní nápravou vidlicový osmiválec. Tento konkrétní exemplář se může ale chlubit umístěním trojicí elektromotorů. A ojedinělý elektromobil je právě nyní na prodej.
Námi zmiňovaný vůz je opravdovým exemplářem s neuvěřitelnou historií. Vůz vyjel z linky v roce 1978 pod názvem Ferrari 308 GTS. Auto však zasáhl krutý osud, když vzplál a požár zcela zničil motorový prostor. Ten proměnila společnost electric GT ve vůz s názvem Ferrari 308 GTE. Svým ojedinělým exemplářem se veřejnosti pochlubila již v roce 2016.
A protože se automobilky předhánějí ve výrobě sériových elektrických vozů a o elektromotorech uvažují už i automobilky, jako je Alpina a další značky, zaměřující se na sportovní vozy, právě přišel čas, aby byl vůz Ferrari s elektromotorem nabídnut k prodeji.
Zajet si pro něj můžete do aukční síně Barrett-Jackson, která jej nabídne v lednové aukci ve městě Scottsdale v Arizoně.

Jak vůz vznikl?

Nebylo by prvního elektromobilu od Ferrari, nebylo by nešťastného požáru. Asi tak by se dala přirovnat historie vzniku 308 GTE. Když plameny zcela zničily původní osmiválec o objemu 2,9 litru spolu s palivovou nádrží, elektroinstalací a větší části karoserie, bylo jasné, že se torzo vozu stane klíčem pro úspěšnou „modernizaci.“
Karoserie se stala tedy ideální základnou pro přestavbu na elektromobil. Původní osmiválcový motor byl nahrazen trojicí elektromotorů HPEVS AC-51, poháněnými pětistupňovou manuální převodovkou Porsche G50.
Ferrari 308 GTE je poháněný lithium-iontovými materiemi s dojezdem kolem 200 km a maximální rychlostí něco málo přes 280km/h, akcelerací z 0 na 100 za necelých 5 sec. Baterie jsou umístěny klasicky v přídi a zádi, s celkovou kapacitou 47 kWh. Motor nabízí výkon 242 kW a 330 koní s točivým momentem 447 N.m. To je o 68 kW a 93 koní více, než nabízela původní verze 308 GTS.

Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz

Vložit komentář