Obce často dělají dopravní opatření s přídomkem dočasná. Avšak stane se, že dočasná znamená ve skutečnosti trvalá. To pije krev řidičům. Navíc je poměrně standardní, že se nikdo nezajímá o to, jestli je takové opatření přínosem či nikoliv. Jako příklad můžeme uvést Korunovační ulici v Praze. Ze dvou pruhů se před nějakou dobou zúžila do jednoho. Nejdřív to bylo kvůli dělníkům, jenž tam něco opravovali. Respektive měli opravovat, ale oni nikde. Potom se ukázalo, že se jedná o zkoušku. Městská policie totiž testovala nápad, jak více ochránit chodce. Jeden z obyvatelů však upozornil na to, že tam se nemá co zkoušet, jelikož radnice nemá žádná nasbíraná data.
Ani cyklostezky nevyjdou lacino
Před devíti lety začaly být celosvětově slavné české cyklostezky. Ve Vysočanech otevřeli úsek o třech kilometrech. Ten vyšel na 150 milionů korun. Ovšem vznikaly problémy. Začaly se třeba stavět bytové domy a přišlo i více obyvatelů. No a výsledek – na drahou cyklostezku oficiálně nesmí chodci. Ale i tak jsou k potkání – pejskaři, kočárky a další pěší. Omezení rychlosti není vůbec špatná věc. Ovšem musí být vidět. Na Českomoravské ulici před nádražím v Libni musí řidiči mít oči jak Bystrozraký. Nejenže platí jen v noci, ale navíc jsou zakryty zaparkovanými auty.
Každá křižovatka ruší omezení a značky se opakují jen za některými z nich. Další v uvozovkách úžasná věc – v protisměru omezení neplatí. Většina těch co zde projíždí, ani o omezení tak neví. Kdo není spokojený s různými dopravními informacemi, může si stěžovat, a to na příslušném úřadu nebo radnici.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz