Již jste někdy přemýšleli na tím, kdy auta odcházejí do důchodu? Stejně jako lidé, tak i oni se tam dostanou po určitém věku. Tuto hranici v případě aut mnoho lidí nezná. Dle nařízení od Ministerstva dopravy se auto stává veteránem po uplynutí 30 let ode dne výroby. Vůz se tak může těšit z veteránského věku a může dostat veteránskou značku. Tím to ale nekončí. Pokusíme se vám odpovědět na to, jak přihlásit veterána co nejjednodušeji.
Cesta za veteránskou značkou začíná placením
Veteránskou značku poznáte podle alfanumerického znaku “V”. Když si projdeme kompletní registr sportovních a historických vozidel, tak najdeme desítky tisíc vozů s tímto titulem. Možná se vám takové množství zdá nemožné, ale většina veteránů je umístěna ve sbírkách a garážích. Všechny si ale musely projít identickou registrací, jež se skládá ze dvou částí, přičemž obě musí úspěšně absolvovat. Za jejich provedení majitel vozu platí. Cena klubové registrace záleží na klubu, ale nemůže přesáhnout limit 2 000 Kč, zatímco krajská testace má cenu pevně danou na 800 Kč.
Auto musíte dokonale připravit i nafotit
Starosti tímto ještě rozhodně nekončí, neboť vůz musí být zaregistrován do registru historických vozidel. Tímto ale titul “veterán” zapečetíte. Samotný registr vás vyjde na 800 Kč. Do výdajů započítejte také kvalitní nafocení vozu, proplacení ceny komisaře a další nenadále události. Pro různé rady se obraťte na někoho, kdo se zajímá o provoz a prodej veteránů.
Osvobození od mnoha poplatků
Veteránská značka ale také osvobozuje. Majitel už nemusí platit ekologickou daň, která by se v opačném případě určovala dle emisních limitů. Kvůli oproštění od ekologického poplatku musíte projít dalším testováním, což vás vyjde na 3 00 Kč. Rozhodně vás ale nepřekvapí, že staré vozy zrovna mezi nejčistší nepatří. U takového 20 let starého auta by to mohlo být až 10 000 Kč. To ale není jediná výhoda. Majitel si bude pochvalovat i nižší sazby povinného ručení.