Snižování emisí je horké téma už delší dobu. Na automobilový průmysl se tlačí, tudíž sahají k určitým krokům. Například spolupráce automobilky Tesla s koncernem Fiat Chrysler. FCH totiž hodlá nově modely Tesly započítávat pod sebe. Tím pádem dodrží předepsané emisní nařízení. Vyvstává otázka, jestli je to zrovna moudré řešení. Automobilky nemají zrovna na růžích ustláno kvůli emisím. Chtějí a musí vyrábět rychlá a silná auta. Není důvod ptát se proč – lidé těmito auty prostě chtějí jezdit. Jelikož je úřady tlačí do úplného protipólu, tak přemýšlejí kudy z toho ven. Když by chtěli být zadobře s oběma stranami, vyjde je to draze.
Fiat na to jde šalamounsky
Ano, protože se dohodl s Teslou. Když bude její modely započítávat pod sebe, vše se dá do pořádku. Tedy co se týká emisní stránky. Jinak by totiž Fiat za vývoj a výrobu hybridů či elektromobilů platil mimořádně vysoké peníze. Ještě větší v uvozovkách pálka by to byla při nedodržení emisních nařízení schválených EU. Společnost Jefferies se tomuto spojení věnovala. Jejich analytici zjistili zajímavé věci. Pokud by Fiat potíže s emisemi nezačal řešit, přišla by po roce 2021 od EU astronomická pokuta. Činila by dvě miliardy eur, v přepočtu na naše peníze 51 miliard českých korun.
Spojení s Teslou se jim tudíž jevilo jako nejlevnější, i když zaplatí za tuhle spolupráci stamiliony eur. EU není zrovna nadšená z tohoto spojení. Jedná se pro ně o kupčení s emisemi. Ovšem Fiat není zdaleka jediný, kdo to už udělal. Prostě se dá říci, že se jedná o emisní business.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz