Mnoho fanoušků motorsportu, hlavně tedy těch starších, si možná bude pamatovat rok 1976, konkrétně 1. srpen. Tehdy se měl konat jeden ze závodů. Naprosto běžná záležitost tak jak je tomu i dnes. Ovšem tenkrát se něco pokazilo. Dopoledne před závodem Niki Lauda, jedno z fenomenálních jmen motorismu, varoval před tímto závodem. Podle něj byl okruh na Nordschleife nebezpečný. Většina jezdců se mu však smála přímo do očí. Ovšem všeho do času. Po pár desítkách minut všichni zastavovali u jeho auta. Z toho šlehaly plameny. Někteří z jezdců neváhali. Například Arturo Mezario rozepínal pásy. Harald Ertl zase chrlil obsah hasícího přístroje přímo na Nikiho Laudu.
Zoufalý boj
Nikiho Laudu z auta vytáhl další jezdec – Brett Lunger. Závodní Ferrari začalo následně vybuchovat. Hasiči zoufale bojovali se šlehajícími plameny. V tomto všem se však pozapomíná na jedno jméno – Herbert Linge. Byl to bývalý tovární jezdec Porsche. Začínal jako mechanik. Avšak brzo rozpoznali jeho talent a on začal jezdit závodně. Pokoušel se drandit na různých okruzích, avšak bez valného úspěchu. Moc dobře si byl vědomý, jaká nebezpečí jezdcům v závodních autech hrozí. V roce 1972 přišel na tu dobu s převratnou myšlenkou. Do koncepce modelu 914, tedy do jeho zadního kufru něco zamontoval.
Byl to velkokapacitní práškový přístroj spolu s požární hadicí. Dopředu umístil soupravu na stříhání plechů. V podstatě se jednalo o vůbec první záchranářské auto pro jezdce na okruhu. A pak už to jelo. Porsche 911 bylo první, kdo byl u nehody Laudy a to byl ten předvoj. Spolupráce jezdců i tohoto auta zachránilo Laudovy život.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz