Peugeot se ještě před ženevským autosalonem ukázal dlouho očekávaný model 508, který prošel proměnou jak v oblasti designu, tak v motorizaci.
Peugeotu unikly kompletní fotografie o voze
Přesně o den dříve se začaly šířit sociálními sítěmi uniklé fotografie Peugeotu s číslem 508 a u většiny pozorovatelů sklidil velký ohlas. Že se bude jednat o designový kousek, jsme v redakci tak nějak tušili, ale výsledek předčil naše očekávání!
Originální exteriér
Pro Peugeot charakteristická tradiční mřížka zůstala i po faceliftu, navíc je zdobena úzkými LED světlomety. Uprostřed, ve spodní části kapoty pak najdeme označení 508. Sportovní prolisy, linoucí se od přední nápravy přes boky, budou dalším charakteristickým znamením pětsetosmičky. Vzadu na nás mrkají svítilny s tygřími drápy, integrovaný zadní spoiler a rovnou dvě koncovky výfuku. (Na snímku máme zobrazenou verzi GT) Moderní ráz vozu umocňují dveře bez rámečku kolem oken.
Výrazný i zevnitř
Po otevření designových dveří nás do očí praští kožené sedačky, po usednutí nám oči spadnou na digitální budíky se sportovním volantem. V kabině najdeme čtyři USB porty pro dobíjení mobilních zařízení a dvě 12 V zásuvky, jedna je umístěna v zavazadlovém prostoru. Palubní desku rozbourají futuristické průduchy klimatizace a netradiční pojetí ovládacích tlačítek jednotlivých funkcí. Vnitřní LED osvětlení je pak třešničkou na dortu.
Co žene 508 kupředu
Vůz je postaven na platformě EMP2, která snížila celkovou hmotnost o 70 kg. Řidič může využít systému nočního vidění. Ten pracuje pomocí infračervené kamery, která rozpozná pohybující se zvířata i osoby před vozem ve tmě nebo za zhoršené viditelnosti. Najdeme zde také automatické nouzové brzdění, sledování únavy řidiče, varování před vybočením z pruhu nebo automatické přepínání dálkových a potkávacích světel. Vůz sám rozpozná dopravní značky a na dlouhých cestách se bude určitě hodit adaptivní tempomat. Auto si ohlídá jízdu ve svém pruhu a upozorní na vozidlo v mrtvém úhlu.
A konečně se dostáváme k motorizacím. Peugeot 508 samozřejmě splňuje štítek Euro 6.c. Benzinovou variantu zastupuje šestnáctistovka o výkonu 130 nebo 169 kW, patnáctistovkový diesel si můžeme vybrat s 96 kW s manuálem. K mání je také dvoulitr se 120 i 130 kW v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou. A na podzim 2019 se můžeme konečně těšit na plug-in hybrid.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz