
Ford Focus Active s oplastovanou bandáží je k dispozici ve verzi kombi i hatchback a už se pyšní i českými cenami. Čtyřkolku ale v ceníku nehledejte.
Ford jde s dobou. Sází na plasty
Vyvýšený model s oplastovanou konstrukcí půjde podle všeho na dračku. Chystá se konkurovat například Škodě Octavii Scout a dalším značkám, protože je nabízen jak v karosářské verzi kombi, tak v hatchbacku. K dispozici jsou dva motory s výkonem 110 kW jako tříválcový benzin 1,5 EcoBoost, která přijde v zaváděcí nabídce na minimální částku 524 990 korun v karosářské verzi hatchback, a s příplatkem 25 000 korun jej můžete mít ve verzi kombi. Turbodiesel 2,0 EcoBlue stojí 576 990 korun, přičemž kombi vyjde o deset tisíc dráž.
S motorem komunikuje šestistupňová manuální převodovka, k dispozici je však také osmistupňová samočinná převodovka, která je za příplatek 53 000 korun pro 1,5 EcoBoost a 48 000 korun u 2,0 EcoBlue.

Ford Focus Active láká na bohatou výbavu
Základní výbavu nabízí u modelu Focus Active automobilka více než bohatou. Zahrnuje například ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, LED mlhovky, manuální klimatizaci, multimediální systém SYNC 3 s osmipalcovým displejem s navigací, parkovací senzory a tempomat.
K dispozici jsou samozřejmě také zvýhodněné balíčky. Pro zimní období oceníte balíček obsahující vyhřívání čelního skla, přední sedadla a volant za čtrnáct tisíc korun, balíček Comfort má v sobě automatickou dvouzónovou klimatizaci, dešťový senzor nebo bezklíčové odemykání za osmnáct tisíc korun a balíček Assist 1 hlídá mrtvý úhel a varuje před projíždějícími vozy při couvání za cenu deset tisíc korun. K dispozici je rovněž za jedenáct tisíc head-up displej nebo bezdrátová nabíječka telefonu za necelé čtyři tisíce.
Ford láká na zaváděcí ceny
Akční nabídka na vozy Focus Active je velmi líbivá. Ve srovnání s ostatními kombíky je Ford k dispozici s lepší výbavou. Bohužel není s pohonem všech kol. S osmistupňovou samočinnou převodovkou jej můžete mít v obsahu 2,0 TDI za 634 990 korun, kdežto konkurenční Škodu Octavii Scout s motorem 2,0 TDI a sedmistupňovou samočinnou DSG převodovkou a náhonem na všechna kole můžete pořídit za 763 900 korun a zdaleka nemá tak bohatou základní výbavu.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz