Víme, jaký motor bude pohánět nové BMW M8!

0
250
Zdroj foto: carmagazine.co.uk

Luxusní kupé BMW M8 ve vrcholové verzi bude mít pod kapotou ukrytý vysokootáčkový osmiválec se dvěma turbodmychadly. Výkon přesáhne 600 koní.

Řada 8 se rozrůstá

Letos modernizovaná řada 8 se dočká vrcholové verze M GmbH. Kupé s označením M8 se představuje na prvních oficiálních fotografiích přímo z automobilky. Sice nevidíme auto v celé své kráse, pořád je zahaleno pod ukrutnou vrstvou bandáže, ale spolu s fotografiemi vydala automobilka do světa také informace, co bude mít nový model pod kapotou.

Motor se dvěma turbodmychadly se postará o nezaměnitelný zvuk

Toto super výkonné kupé bude poháněno moderním vidlicovým osmiválcem. Přeplňovaný bude dvěma turbodmychadly mezi jednotlivými řadami válců. Naladěn bude na 440 kilowatt, které v součtu dají šest set koňských sil. Motor je vyvinutý BMW M GmbH. Nového majitele doslova očaruje luxusním zvukem a to díky speciálně upravenému výfukovému systému s klapkou, zakončenému tradičními zdvojenými koncovkami.

Motor standardně komunikuje s osmistupňovou samočinnou převodovkou, která bude pohánět všechna kola. Vícelamelová elektronicky ovládaná spojka umožňuje variabilní přenos hnací síly mezi přední a zadní nápravu. Systém je v běžném režimu navolen tak, aby více upřednostnil zadní nápravu, přední kola jsou posilněna v případě, že už se síla na zadní nedokáže přenést na silnici.

Zdroj foto: carmagazine.co.uk

Režim M Dynamic Mode

Má za úkol posilovat zadní nápravu ještě intenzivněji. Vypnutím stabilizačního systému DSC vypnete pohon na přední a veškerá síla bude situována na zadní nápravu. Tím získáte maximální požitek z jízdy, charakteristickou pro vozy BMW, divize M. K tomu rovněž pomůže M diferenciál na zadní nápravě, nabízející plně variabilní aktivitu, kdy se jeho svornost pohybuje v rozmezí od nuly do sta procent.

BMW M8 má nový podvozek

Model M8 se pyšní zcela překopaným podvozkem. Veškeré komponenty mají svou specifickou elastokinematiku a kinematiku. Vepředu jsou kola postavena na dvojitých příčných ramenou a vzadu je pětiprvkové zavěšení. Rozchod vpředu byl pro lepší stabilitu rozšířen, vzadu se objevují nová příčná ramena s tvrdšími gumovými uloženími a tužším stabilizátorem s pevnějšími rameny. Podvozek je navíc vybaven elektronicky řízenými tlumiči, elektromechanickým posilovačem řízení M Servotronic, který je notoricky známý z řady M5.

Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz

Vložit komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here