Motokrosové motorky od Suzuki se dělí na dvě kategorie. Ty pro juniory jsou značeny RM85 a pro pokročilé jezdce jsou určené RM-Z250 a RM-Z450. A právě druhá verze dostala zbrusu nové, dá se říct vše.
Kvůli kritice kompletně nový stroj
Nejsilnější motokrosová motorka od Suzuki čelila v poslední době kritice o zastaralém designu i technice. Proto se společnost pustila do kompletní přestavby. Co vzniklo? Kromě typicky žluté barvy, kompletně nový stroj, s nímž získává Suzuki první úspěchy na závodních tratích!
Nový chlazený jednoválec a kompletně nový rám
Suzuki RM-Z450 začalo přestavbou těla. Rám zhubl celých 700 gramů, oproti svému předchůdci a v klíčových partiích je ztenčený, ne kvůli zmíněným ubraným kilogramům, ale kvůli lepší elasticitě. Podobně na tom je i zadní kyvná vidlice, která je lehčí o 100 gramů. Nižší váha by měla podle konstruktérů přispět k lepší ovladatelnosti především v ostrých zatáčkách a zároveň zaručuje lepší stabilitu.
U odpružení jsou použity díly z produkce značky Showa. Vepředu je použita nová vidlice s olejovou náplní, namísto předchozího využití vzduchu. Dozadu pak byla použita stavitelná jednotka Showa BFRC.
Suzuki RM-Z450 stojí na lehčích kolech, obutých do sportovních pneumatik Bridgestone Battlecross X30 s rozměry 80/100-21 51M vpředu a 110/90-19 62M vzadu.
Pozadu nezůstal ani jednoválcový motor, chlazený kapalinou. Objem motoru je 449 cm3. Společnost tradičně neuvádí podrobné informace o nejvyšším výkonu nebo točivého momentu, poukazuje však na zlepšení odezvy plynu i točivého momentu.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz