Frankfurt nad Mohanem byl svědkem rozšíření nepříliš početné rodiny vozů na vodík. Na začátku letošního roku Mercedes oznámil, že se hodlá věnovat vývoji elektromobilům s bateriemi na úkor vozidel s vodíkovými palivovými články. Zároveň však potvrdil, že dosavadní vývoj prototypů s tímto druhem pohonu, který sahá až do minulého tisíciletí a vozu F-Cell postaveném na tehdejším modelu třídy A, hodlá automobilka využít k vytvoření sériového vozu. Oním novým členem se stal Mercedes GLC F-Cell, který by se brzy měl dočkat uvedení na trh.
Vůz bude mít pod kapotou elektromotor o výkonu 147 kW (200 k) a s točivým momentem 350 N.m. Stejně jako jeho kolega GLC Plug-in Hybrid bude mít možnost výběru z jízdních režimů Eco, Comfort a Sport. I v režimu sport bude z důvodu spotřeby jeho maximální rychlost omezena na 160km/h. Pro uživatele, kteří si tento vůz koupí se však těžko bude jednat o omezení, jelikož vůz má ekologické zaměření.
Vodík bude ve voze skladován ve dvou nádržích o celkovém objemu 8,8kg. Z bezpečnostních důvodů a i s ohledem na co nejnižší hmotnost jsou vyrobené z karbonu. Dojezd vozu na vodík by v závislosti na podmínkách a typu trasy měl dosahovat asi 430km. Jako doplněk pak je v útrobách schována i lithium-iontová baterie s kapacitou 13,8 kWh, která postačí k nouzovému dojetí v případě spotřebování vodíku.
Auta na vodík mají oproti elektromobilům výhodu v rychlém tankování srovnatelném s tankováním benzínu. Dle slov automobilky by mělo být možné natankovat nádrže za zhruba 3 minuty. Pokud byste chtěli na maximum dobít i baterii, pak musíte počítat s časem okolo hodiny a půl.
Bližší informace zatím Mercedes neposkytl, ale můžeme je očekávat v blízké budoucnosti.
Více článků si můžete přečíst na portálu motoristika.cz