• Databáze motorek
  • Databáze aut
  • Katalog firem
  • Galerie
    • Galerie – Kamiony
    • Galerie – Motorky
    • Galerie – Auta
  • Muzea a akce
    • Muzeum automobilů
    • Muzeum motocyklů
    • Kalendář auto akcí a srazů
    • Kalendář moto akcí a srazů
    • Kalendář tuning srazů a akcí
  • Diskusni forum
Auto-moto portál, magazín
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Přihlásit se
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta
Cestování
AUTO - MOTO videa
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Auto-moto portál, magazín
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky

Způsob měření tlaku v pneumatikách

redakce od redakce
28.2.2019
v AUTO články, Články
A A
0

Zdroj: https://www.flickr.com/photos/tristanf/940808359/

Od 1. Listopadu 2014 začalo platit nařízení Evropské unie, které přikazuje výrobcům do nových vozidel montovat systém měření tlaku v pneumatikách. Cílem tohoto nařízení má být jednak zvýšení bezpečnosti, jednak snížení spotřeby vozů.

Systém má zkratku TPMS z anglického Tyre Pressure Monitoring System, v češtině Systém měření tlaku v pneumatikách. Už od zavedení se používají dva systémy, které k měření přistupují odlišným způsobem.

Podobné články

Podle čeho si vybírají auta muži – a co je důležité pro ženy?

Podle čeho si vybírají auta muži – a co je důležité pro ženy?

26.11.2023
Tipy, jak řídit ve větším městě. Třeba právě v Praze

Tipy, jak řídit ve větším městě. Třeba právě v Praze

26.11.2023
Vrcholné verze se dočkal i Enyaq.  Luxusní Laurin & Klement vstupuje na český trh

Vrcholné verze se dočkal i Enyaq. Luxusní Laurin & Klement vstupuje na český trh

26.11.2023
Plachtové haly: ideální řešení pro ochranu vašeho vozidla

Plachtové haly: ideální řešení pro ochranu vašeho vozidla

30.10.2023

Nepřímý systém měření

 

Jak napovídá název, tlak je měřen nepřímo sledováním rychlosti otáčení každého kola pomocí čidel ESP. Pokud v pneumatice poklesne tlak, změní se i rychlost otáčení daného kola. Senzor ESP tuto situaci vyhodnotí, pošle upozornění řídicí jednotce a ta informuje řidiče pomocí světelného, případně zvukového signálu. Tento systém nedokáže zobrazit aktuální tlak v pneumatice a řidič je nucen tlak zkontrolovat sám pomocí manometru (tlakoměru).

Výhodou tohoto řešení je nižší cena. Kvůli povinnému ESP ve vozidle systém nepotřebuje žádné další součástky a vše je tedy jen o naprogramování řícní jednotky. V současnosti toto řešení používá zejména koncern Volkswagen a tedy a Škoda.

Přímý systém měření.

 

U přímého systému měření musí být nainstalován v každém kole senzor tlaku. Ten je schopen měřit tlak a teplotu v pneumatice a pomocí rádiových vln je nepřetržitě vysílá do řídicí jednotky umístěné ve voze. V případě poklesu tlaku je řidič hned informován.

Výhodou systému je, že dokáže řidiči říct, které kolo je podhuštěné a o kolik. Tak se sám může rozhodnout, jestli je nutné ihned zastavit nebo je možné dojet.

Nevýhodou je vyšší pořizovací cena. V každém kole musí být senzor, jehož cena bývá kolem 1000Kč. Navíc při výměně pneumatik (např. zimní z letní) musí mít senzory obě sady a po výměně se senzory musí spárovat s řídicí jednotkou. Proto je nutností nechávat si měnit pneumatiky v servisu.

Samotné senzory mají životnost 5 až 10 let nebo 150 000km. Systém se používá například u automobilek Ford, Mercedes-Benz, Kia a dalších.

Zdroj: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kontrolka-TPMS.jpg

Více článků si můžete přečíst na portálu motoristika.cz

Štítky: jak měřit tlak v pneumatikáchtlak v pneumatikáchzpůsob měření tlaku v pneumatikách
SdíletTweet
Předchozí příspěvek

Která barva je nejbezpečnější?

Další příspěvek

Mercedes GLC F-Cell

redakce

redakce

Redakce portálu motoristika.cz. Pro naše čtenáře neustále připravujeme nové články a informace z auto-moto světa. Ať už se jedná o novinky výrobců automobilů či motocyklů, recenze, nebo zajímavosti.

PodobnéPříspěvky

Podle čeho si vybírají auta muži – a co je důležité pro ženy?
AUTO články

Podle čeho si vybírají auta muži – a co je důležité pro ženy?

26.11.2023
Tipy, jak řídit ve větším městě. Třeba právě v Praze
AUTO články

Tipy, jak řídit ve větším městě. Třeba právě v Praze

26.11.2023
Vrcholné verze se dočkal i Enyaq.  Luxusní Laurin & Klement vstupuje na český trh
AUTO články

Vrcholné verze se dočkal i Enyaq. Luxusní Laurin & Klement vstupuje na český trh

26.11.2023
Plachtové haly: ideální řešení pro ochranu vašeho vozidla
AUTO články

Plachtové haly: ideální řešení pro ochranu vašeho vozidla

30.10.2023
Starejte se královsky o svůj vůz. Odmění se vám
AUTO články

Starejte se královsky o svůj vůz. Odmění se vám

6.10.2023
Nohu na plyn, ruce na volant a pohodlně se usaďte: Top 5 her, které vás připoutají k závodní dráze
AUTO články

Nohu na plyn, ruce na volant a pohodlně se usaďte: Top 5 her, které vás připoutají k závodní dráze

29.9.2023
Další příspěvek
Mercedes GLC F-CELL

Mercedes GLC F-Cell

Co dělat, když natankuju špatné palivo?

Co dělat, když natankuju špatné palivo?

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

two × four =

Mohlo by vás zajímat...

Tipy, jak řídit ve větším městě. Třeba právě v Praze

Tipy, jak řídit ve větším městě. Třeba právě v Praze

26.11.2023
Podle čeho si vybírají auta muži – a co je důležité pro ženy?

Podle čeho si vybírají auta muži – a co je důležité pro ženy?

26.11.2023
Vrcholné verze se dočkal i Enyaq.  Luxusní Laurin & Klement vstupuje na český trh

Vrcholné verze se dočkal i Enyaq. Luxusní Laurin & Klement vstupuje na český trh

26.11.2023
  • Jak funguje Schottkyho dioda a kde se používá?

    Jak funguje Schottkyho dioda a kde se používá?

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Víte, k čemu slouží červené a modré patníky podél cest?

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Skútry Yamaha X-Max 125 na sebe umí upoutat pozornost

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Testovali jsme Škodu karoq 1.0 TSI: Tady je verdikt!

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Definice totální škody vozidla

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0

Oblíbená cestovatelská videa

Černobyl a Pripjat – Pro skutečné dobrodruhy / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Černobyl a Pripjat – Pro skutečné dobrodruhy / VIDEO

od redakce
28.9.2021
Irán: Nekonečné pouště a úžasné solné jezero Urmia / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Irán: Nekonečné pouště a úžasné solné jezero Urmia / VIDEO

od redakce
27.9.2021
Koloseum: Hojně navštěvovaná památka v Římě / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Koloseum: Hojně navštěvovaná památka v Římě / VIDEO

od redakce
28.9.2021
Auto-moto portál, magazín

Motoristika vám každý den přináší žhavé novinky ze světa automobilek, nejdůležitější informace pro motoristy a skvělé tipy, Na webu motoristika.cz najdete také zajímavá videa o motorkách, kamionech a osobních automobilech.

Prague Car Festival 2020 – Prohlédněte si veterány značky Škoda i její nové modely

Prague Car Festival 2020 – Prohlédněte si veterány značky Škoda i její nové modely

od redakce
4.9.2020
0

...

Prague Car Festival 2020 – V našem videu vás provedeme celou akcí

Prague Car Festival 2020 – V našem videu vás provedeme celou akcí

od redakce
4.9.2020
0

...

Krása na kolech. Noční jízda kamionů v Le Mans nabízí úžasnou podívanou

Krása na kolech. Noční jízda kamionů v Le Mans nabízí úžasnou podívanou

od redakce
9.7.2020
0

...

Silniční vlak (Road Train) na evropských silnicích těžko uvidíme

Silniční vlak (Road Train) na evropských silnicích těžko uvidíme

od redakce
9.7.2020
0

...

Podle čeho si vybírají auta muži – a co je důležité pro ženy?

Podle čeho si vybírají auta muži – a co je důležité pro ženy?

26.11.2023
Tipy, jak řídit ve větším městě. Třeba právě v Praze

Tipy, jak řídit ve větším městě. Třeba právě v Praze

26.11.2023
Vrcholné verze se dočkal i Enyaq.  Luxusní Laurin & Klement vstupuje na český trh

Vrcholné verze se dočkal i Enyaq. Luxusní Laurin & Klement vstupuje na český trh

26.11.2023
  • Reklama
  • kontakt
  • Autopůjčovna-Praha

© 2017-2021 Motoristika.cz - Všechna práva vyhrazena

Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta

© 2017-2021 Motoristika.cz - Všechna práva vyhrazena

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Zapomněli jste heslo?

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Přihlášení
K chodu našeho webu nám pomáhají soubory cookies. Používáním webu s tímto souhlasíte. OK Další informace
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy povoleno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIT A PŘIJMOUT
Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?