Mikromobilita ve městech: Škoda Klement patří budoucnosti

0
298
Zdroj foto: skoda-storyboard.com

Jak vyzrát na přeplněné silnice ve městech vidí konstruktéři ve Škodě celkem jednoduše. Představují nám koncept nového vozidla, nesoucí název Klement.

Budoucnost patří mikromobilitě

Nejen elektromobilita, ale také mikromobilita patří budoucnosti. Je jasné, že za pár let budou města doslova přeplněná vozy a už nyní se výrobci kol předhání designu a výkonu nejnovějších vozítek, mající přilákat co nejvíce zákazníků. Pozadu není ani naše mladoboleslavská automobilka, která na ženevském autosalonu představuje svou novinku, “ultra moderní jízdní kolo” Klement.

Klement je kamarád pro mladé

Nové vozidlo Klement je podle slov Giuda Haaka, vedoucího managementu Škoda auto, určené především pro mladé lidi, milující aktivní životní styl. Zároveň se automobilka chystá prosadit rovněž na poli mikromobility, která se podle tvůrců objeví již v blízké budoucnosti.

Škoda představuje mikromobilitu ve městě

Na první pohled můžeme tento stroj považovat za supermoderní kolo. Při důkladném prozkoumání zjistíme, že mu tak trochu chybí pedály s řetězem, které u běžných kol pohání zadní kolo. Tento model má v náboji kola integrovaný elektromotor s výkonem 4 kW. Motor umožňuje jízdu maximální rychlostí až 45 km/h.

Zdroj foto: skoda-storyboard.com

Moderní baterie nabízí dojezd 62 km

Elektromotor je u tohoto super moderního “kola” napájen ze dvou lithium-iontových baterií. Každá disponuje dvaapadesáti články s celkovou kapacitou 1 250 Wh. Podle výrobce má vozítko urazit dle normy vzdálenost kolem 62 kilometrů. Baterie je samozřejmě možné nabíjet z klasické zásuvky. Jednoduché vyjmutí umožňuje nabití baterie v teple domova nebo kanceláři. Současně se baterky dobíjejí při rekuperaci brzděním vozidla. Celková hmotnost stroje je pětadvacet kilogramů.

Jednoduché ovládání zvládne každý

Každého při pozorování tohoto vozidla napadne, jaká je jeho ovladatelnost. Podle automobilky k tomu postačí pedály plynu a brzdy, umístěné na stoupačkách. Tyto stoupačky jsou naklápěcí. Hydraulická brzda v přední části disponuje jednotkou ABS proti blokaci, vepředu a vzadu je umístěné diodové osvětlení. V zadní části je dokonce instalována brzdová svítilna a ukazatele směru jízdy s LED světly. Vozidlo musí být pro uživatele co možná nejpříjemnější, proto nechybí například praktický držák chytrého telefonu na řídítkách s bezdrátovým dobíjením.

Co od konceptu očekávat

Model představený na letošním autosalonu nemá nahradit klasické auto. Má být atraktivním doplňkem v každé domácnosti, kde nechybí sportovní duch a smysl pro design. Protože jde pouze o koncept, zatím se neuvažuje o jeho sériové výrobě. Pokud by k ní přece jen mělo dojít, musí vozidlo projít s největší pravděpodobností dalším vývojem.

Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz

Vložit komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here