Automobilka Peugeot na prestižním ženevském autosalonu láká zákazníky na svou malou 208, kterou si každý zamiluje na první pohled.
208 je pro Peugeot největší novinkou
Letošní autosalon je pro francouzskou automobilku Peugeot důležitá z hlediska představení nového modelu 208. Na stánku automobilky bude k vidění hned v několika variantách. Dokonce se můžeme těšit na čistě elektrickou verzi e-208 a sportovní model GT Line. Vedle těchto super novinek bude k vidění i „obyčejný“ model ve verzi Allure. Automobilka chce svým zákazníkům ukázat, že i nejlevnější verze modelu bude vzhledově i technicky velmi atraktivní.
Designovka jak má být
Nový Peugeot 208 je stylovkou každým coulem. A že jde o opravdu nádherný hatchback, jsme se mohli přesvědčit už na prvních oficiálních snímcích. Model bude lákat na svůj atraktivní vzhled, který si může rozdat souboj krásy třeba se stylovkou Fiatem 500.
Zajímavě řešený exteriér
Model 208 navazuje na předchůdce 206 a na první pohled má designové prvky se svým předchůdcem totožné. Vepředu nás zaujmou světlomety. Zdobené jsou podle slov designérů třemi drápy z diod. Baví nás také nápadná maska chladiče s výrazným logem značky. Propracované prolisy na přední kapotě umocňují sportovního ducha nové 208 stejně tak, jako prolisy na bocích. Vzadu nás zase imponuje vodorovný pás opticky spojující koncová světla.
Interiér se sportovním duchem
Co nás hned trkne do očí při otevření dveří, je palubní deska, zdobená vzhledem karbonu. Skvěle propracované jsou kvalitní použité materiály, stejně tak jako technika. Displej multimediálního přístroje je řidiči přímo na očích. Dobře padnoucí řadicí páka je skvěle umístěna v takové výšce, že řízení bude pohodlné malé i velké postavě. Uvnitř vozu se sedí celkem nízko, sedačku lze ale naštěstí dobře upravit do požadované polohy. Nebo ji dát naopak proklatě nízko k podlaze.
Peugeotský i-Cockpit je opravdu netradiční
Ať už si sedneme do kteréhokoli modelu značky, vždy si musíme tak trochu zvykat na řešení peugeoťáckého i-Cockpitu. Přístrojový štít je totiž relativně malý a tak musíme mít volant umístěný nízko u kolen. Ve vyšších polohách si cloníme na obrazovku. Kvalita obrazu je však fenomenální a v klidu převálcuje digitální přístroje od luxusních vozů.
Hodně odkládacího prostoru
Automobilka už před časem avizovala, že do budoucna chce vyvíjet vozy, které budou uživateli co možná nejpříjemnější. Pracovní modely vynikají spoustou přihrádek, které se osvědčily a tak je automobilka zařazuje do všech svých modelů. Mnoho úložných prostor není výjimkou ani u nového Peugeotu 208, kde nás baví třeba přihrádka ve středovém panelu.
Technické parametry
Při sledování velikosti modelu musíme brát v úvahu, že se jedná o malý hatchback. Není proto ideální pro vysoké postavy, ale to už posuďte sami podle vlastního vkusu. Model je vysoký 1430 milimetrů, dlouhý 4 055 milimetrů, široký 1 745 milimetrů a jeho výška činí 1 430 milimetrů. Rozvor kol končí na hodnotě 2 540 milimetrů. Zavazadlový prostor s objemem 265 litrů skvěle pojme i menší zavazadlo a dalších 44 litrů najdeme pod podlahou, kde se může schovat rezervní kolo.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz