Škoda Auto představuje na ženevském autosalonu doslova trhák. O co jde? O nový model Vision iV, představující tu nejmodernější techniku. Toužíte ovládat Multimediální systém gesty nebo si chcete během jízdy změřit tepovou frekvenci? Pak se vám tento model bude skutečně zamlouvat.
Škoda šokuje svými novinkami
Naše mladoboleslavská automobilka si na ženevský autosalon pro své fanoušky připravila hned tři velmi zajímavé novinky. První je hatchback modelu Scala, malé SUV Kamiq a koncept nejmodernějšího SUV Vision iV. Všechny modely jsme mohli vidět s předstihem na sociálních sítích automobilky, nyní je konečně můžeme vidět naživo přímo na výstavišti.
Vision iV je přímým pohledem do blízké budoucnosti
Jak vidí své vozy naše mladoboleslavská automobilka za pár let? Asi jako právě vystavovaný koncept Vision iV.
Koncept je postavený na platformě MEB, speciálně vyvinuté pro elektromobily. Vision iV je vybaven mnoha laserovými skenery a radarovými senzory s kamerami. K čemu slouží? Pro sbírání dat a jejich následného zpracování ve vysokovýkonném procesoru. Díky nashromážděným informacím s naprostou přesností fungují bezpečnostní asistenti, konkrétně například asistent pro jízdu v kolonách, umožňující autonomní jízdu úrovně tři. Koncept si dále hravě poradí s předjížděním nebo manévrováním při zaznamenání překážky.
Co nás na modelu baví, je umění komunikovat s dalšími vozidly. Koncept dokáže upozornit na překážku a tím umožňuje lepší lokalizaci svého okolí. Navíc bedlivě sleduje řidiče a jeho koncentraci. Při zjištění kritických hodnot srdečního tepu dává jezdci signál, v krajním případě automaticky zastaví.
Nejvíce nás baví modernizovaný infotainment, umožňující ovladatelnost celými větami, gesty nebo chytrými telefony cestujících. Vůz si můžete odemknout svým mobilním telefonem, nebo jej pomocí telefonu nastartovat.
Zajímavě pojatý exteriér
Na první pohled nás zaujme světelná lišta v horní části masky, propojující šípovité přední světlomety. Dalším nápadným prvkem je podsvícené logo značky a technika Matrix LED. Vzadu najdeme diodové lampy s novou interpretací pro Škodu typického motivu písmena C. Další červeně podsvícený prvek najdeme v zadní části pod nápisem Škoda.
Model je postavený na dvaadvaceti aerodynamicky optimalizovaných kolech. Na boku vidíme absenci kliky dveří. Vůz se po vzoru dalších výrobců elektromobilů otevírá dotykem. Chybí rovněž klasická zpětná zrcátka, místo kterých budeme sledovat kamerový systém, přenášející vjemy kolem vozu do vnitřního zrcátka.
Velikost modelu činí 4 665 milimetrů na délku, 1 926 milimetrů na šířku a 1 613 milimetrů na výšku.
Dechberoucí interiér nebo výstřelek módy?
Pohled do interiéru vozu padne nejdříve na absenci středového tunelu. To umožnilo jiné uspořádání palubní desky i středovou konzoli. Část mezi řidičem a spolujezdcem nabízí velkorysé odkládací prostory, nad ní se nachází pohyblivá středová konzole s ovládacími prvky a místo pro dva chytré telefony s možností bezdrátového nabíjení. Vision iV dostal nový dvouramenný volant s přepínačem jízdních režimů.
Pohon s dvěma elektromotory
Výkon 225 kW je distribuován ze dvou elektromotorů, pohánějící všechna čtyři kola. Jeden motor je umístěn u přední nápravy, druhý u zadní. Systém umožňuje rozdělení síly dle aktuální potřeby, požadavků řidiče a aktuálních podmínek. Z nuly na sto se Vision iV dostane za 5,9 sekundy a maximálka je udávána na hranici 180 km/h kvůli úspornosti. Model pak urazí vzdálenost 500 km a na 80% ho nabijeme za půl hodinky.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz