Na autosalonu v Ženevě se představil první zástupce třídy V od Mercedesu, který se stal základem pro koncept EQV. Půjde o první sériově vyráběné MPV s výhradně elektrickým motorem.
První zmínka už v roce 2016
O tom, že chce Mercedes-Benz začít prodávat v dohledné době elektrické MPV, jsme byli obeznámeni už na pařížském autosalonu v roce 2016. Automobilka tady odhalila první koncept elektromobilu s označením Generation EQ. Tehdy se vlastně poprvé objevil koncept elektrických modelů EQ. Rok na to se automobilka pochlubila dalšími studiemi, tentokrát s označením EQA a v roce 2018 se do sériové výroby dostalo připravené SUV označující se písmeny EQC.
Není proto divu, že zanedlouho dojde na představení elektrického MPV, které je velmi populární ve velkých rodinách nebo jako moderní pracant ve firmách. Letošní ženevský autosalon přivítal koncept EQC, který už je oficiálně představen i v podobě oficiálních materiálů automobilky. Do sériové výroby se tohle elektrické MPV dostane již brzy, první sériový model se má totiž představit už na podzim na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Mercedes EQV má prvky současné třídy V
Model EQV vychází ze současné třídy Mercedesu V. Oproti konvenčním modelům se liší modernějším designem v přední části. Upravený je nejen nárazník, kompletně je přepracovaná i maska chladiče, která získala robustní chromový akcent i trendy LED pásek. Dále na designu najdeme dost specifické prvky elektrických modelů značky a krásná, devatenáctipalcová kola.
Interiér ve futuristickém provedení
Moderní prvky samozřejmě nesměly být opomíjeny ani v kabině vozu. Koncept EQV má podle designérů nekomplikované a intuitivní ovládání. Řidič s vozem komunikuje prostřednictvím infotainmentu MBUX – Mercedes-Benz User Experience.
K dispozici je tu šest míst k sezení, sveze však až osm cestujících. Koncept EQV se dá použít jako velké rodinné auto nebo jako praktický pomocník pro přepravu nadměrného nákladu za předpokladu, že se vyjmou sedadla.
Co nabízí elektrická motorizace
Největší rozdíly však oproti konvenčním motorům najdeme pod kapotou. Koncept EQV získal kompaktní motor eATS, umístěný nad přední nápravou. Výkon dosahuje 150 kW. Motor pohání převodovka s pevným převodovým poměrem. Pohonná jednotka disponuje chladicím systémem, který s výkonnou elektronikou tvoří kompaktní celek.
Co slibují baterie
Elektrický motor napájí nejmodernější lithium-ion baterie o kapacitě 100 kWh. Koncept EQV dosahuje podle podložených materiálů maximální rychlosti 160 km/h a jeho dojezd se udává kolem 400 km. Nabíjet můžeme tento budoucí model z běžné domácí zásuvky i pomocí Mercedes-Benz wallbox. S rychlonabíjecí přípojkou vůz nabijete na dojezd 100 km za pouhých patnáct minut.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz