Audi a jeho znak čtyř spojených kruhů dnes zná většina lidí, i když se o auta nezajímají. Nemálo lidí také ví, že společnost má sídlo v Ingolstadtu. Přitom cesta k současnému názvu a logu byla plná peripetií, navíc historie se psala úplně jinde.
Počátek trnité cesty k dnešnímu názvu a logu musíme hledat už v roce 1899. August Horch tehdy v Kolíně založil svou firmu A. Horch & Cie. Ta byla později změněna na akciovou společnost. Roku 1909 došlo ke sporu mezi zakladatelem Horchem a dozorčí radou, po kterém Horch podnik opustil. Následně se rozhodl založit si novou společnost. Jelikož jméno Horch už použít nemohl, rozhodl se pojmenovat ji Audi, což je latinské znění jeho jména.
V roce 1928 přichází na scénu další automobilka, DKW a její majitel Jørgen Rasmussen. Ten získal majoritní podíl v Audi, které mělo v tu dobu problémy. Ani spojení těchto dvou automobilek však nebylo kdoví jak úspěšné, a tak se v roce 1932 spojili s dalšíma dvěma, Horch a Wanderer, a společně založili novou společnost Auto Union se sídlem v Chemnitz. Jako symbol jejich spojení si zvolili znak 4 spojených kruhů. Zajímavé je, že po 23 letech se takto August Horch opět spojil se svou původní firmou, kterou dříve opustil.
Pokračování historie…
Společnosti se dařilo jak na poli osobních automobilů, tak na poli závodním. Velkou ranou se pro ni však stal rok 1945 a konec druhé světové války. Její závody, které ležely v zóně sovětského vlivu, byly na příkaz Sovětů demontovány a všechen majetek vyvlastněn. Díky Marshalovu plánu se automobilka přesídlila do Západního Německa a postavila si novou továrnu v Ingolstadtu. V ní začala vyrábět motocykly a později i automobily tehdy úspěšné německé firmy NSU. V roce 1966 se majitelem Auto Union stal Volkswagen a přejmenoval ho na Audi, jednu z původních zakládajících společností. Znak čtyř spojených kruhů ovšem ponechal. O tři roky později koupil i firmu NSU a od té doby už veškerá produkce vozů vyjíždí z bran továrny pod hlavičkou Audi.
Více článků si můžete přečíst na portálu motoristika.cz