Historie automobilky Audi

Historie automobilky Audi | Audi je jedním z nejstarších výrobců automobilů v Německu a svým logem představuje spojení čtyř nezávislých výrobců vozů tehdejší doby: Audi, Horch a Wanderer, DKW a NSU. Co ještě o automobilce Audi nevíte?

Audi

Automobilka Audi má sofistikované logo

V roce 1899 se automobilový průmyslník Augustus Horch rozhodl, založit v Kolíně společnost Horch & Cie. Věnovat se měla vývoji a výrobě automobilů. O dva roky později vyjel z dílny první vůz, zkonstruovaný právě Horchem. Dvouválcový motor o výkonu bezmála pět koní byl fenoménem té doby a výroba se rozběhla na plné obrátky. Skvělým místem pro nové dílny byl pozemek ve Zwickau. Společnost se v roce 1904 přeměnila na akciovou společnost a byla spuštěna sériová výroba Augustova vozu.

Ve vedení tehdy vrcholily spory mezi Horchem a dozorčí radou. Zakladatel automobilky  společnost opouští a zakládá novou automobilku s názvem Augustus Horch Automobilwerke GmbH. Žaloba ze strany původní společnosti kvůli použití svého příjmení v nové firmě ho donutila ke změně názvu. Tehdy malý hoch Horchovi vnukl nápad přeložit své příjmení Horch – v překladu slyš, do jiného jazyka. Co takhle latinský název slova „slyš,“ který zní „audi“?

Finanční situace donutila Horcha ke spolupráci s dalšími společnostmi DKW, Wadnerer a původní Horchovy společnosti. Výsledkem toho vznikl koncern Auto Union. Logo se sjednotilo do jednoho, tedy propojení čtyř kruhů.

Audi je jedním z nejstarších výrobců automobilů

Automobilka Audi má za sebou již velmi dlouhou historii. Vývoji nejmodernější technologie vděčí díky spolupráci s nejlepšími konstruktéry. V roce 1971 vzniká slogan, který se používá dodnes: „Náskok díky technice“.

Významný byl pro Audi rok 1911, kdy se Horch účastní závodu Alpská jízda ve voze Audi a hned získává první cenu. V roce 1912 a 1914 vyhrává putovní pohár. Značka má také podíl na řízení vlevo, protože zlepšovalo výhled řidiče při předjíždění. Závodní vozy byly vrcholem konstrukčních technologií, co potvrdil rok 1937, kdy se proudnicový Auto Union s výkonem 545 koní prohnal na otevřené dálnici více než 400 km rychlostí v hodině. Značka také začala jako první s Crash testy, při kterých zkoumala plechovou, dřevěnou a plastovou karoserii a její chování při autonehodě.

Politický převrat v automobilce

Po druhé světové válce přišla pro automobilku velká krize. Závody Auto Union byly na základě rozkazu sovětské armády demontovány a majetek byl posléze vyvlastněn. Marshalův plán zněl, vystavět nový závod v Ingolstadtu, kde začala výroba motocyklů o objemu 125 ccm. Firma NSU vyrobila automobil Wankel Spider s rotorovým motorem a rotačním pístem. Kvůli poruchovosti byl motor posléze stáhnut z prodeje. Rok 1964 získává většinu akcií společnosti Auto Union společnost Volkswagen a zrušila se výroba dvoutaktních motorů. Dva roky poté se už většinovým majitelem značky stal Volkswagen a tím se změnil název na pouhé Audi.

Automobilka začíná sázet na luxusní sportovní vozy

Audi představila na ženevském autosalonu v roce 1980 sportovní kupé s pohonem všech kol s označením Audi Quattro. Náhon na všechna kola byl doposud použit pouze pro terénní a nákladní vozy, u sportovního vozu to bylo vůbec poprvé. Pohon všech kol byl velmi úspěšný a tak se začal používat i do ostatních modelů Audi. Další dva roky nato byl definitivně odstraněn z názvu NSU a vozy se označují pouze Audi.

Modely Audi quattro Spyder a Audi Avus quattro přišly na řadu v roce 1991. U sportovních vozů byl použit hliník v konstrukci karoserie a automobilka tak ukázala, jak se dá odlehčit konstrukce v sériové výrobě vozů. A8 byl dalším luxusním vozem Audi. Ten byl představen na ženevském autosalonu roku 1994 a byl první sériově vyráběným vozem z hliníku. Tou dobou se začalo používat označení A4, A6 a A8.

Nejbezpečnější vozy v Evropě

Audi má skutečně velký náskok díky technice. O tom jasně hovoří bezpečnost jednotlivých  vozů, které patří na základě Crash testů k nejbezpečnějším vozům v Evropě. Modernizace výrobních hal a pravidelné investování do moderních technologií vedla k velké části automatizace výroby.

 

Audi – R18 e-tron quattro

Modely automobilů

Audi 80
Audi 100
Audi A1
Audi A2
Audi A3
Audi A4
Audi A4 allroad
Audi A4 Avant
Audi A5
Audi A6
Audi A6 allroad
Audi A6 Avant
Audi A7
Audi A8
Audi Coupé
Audi e-tron
Audi Q2
Audi Q3
Audi Q5
Audi Q6
Audi Q7
Audi R8
Audi RS3
Audi RS4
Audi RS4 Avant
Audi RS5
Audi RS6
Audi RS7
Audi S3
Audi S4
Audi S5
Audi S6
Audi S7
Audi S8
Audi SQ5
Audi SQ7
Audi TT
Audi TTS
Audi V8

Další informace o historii automobilek a výrobců najdete na motoristika.cz

Mohlo by vás zajímat...

Oblíbená cestovatelská videa

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?