Ford Mustang z roku 1967 má elektrický pohon

0
490
Zdroj foto: motoringresearch.com

Ford Mustang posloužil ruské společnosti Aviar Motors pro projekt s označením R67. Dostal moderní elektrický pohon!

Starý Mustang píše novou historii

Americký Ford Mustang patří mezi nejoblíbenější a nejprodávanější klasické vozy. To nahrává nejrůznějším úpravcům vozů a renovátorským dílnám, vracejících tyto vozy do původní kondice nebo vylepšení jejich výkonu. Některé společnosti se dokonce specializují na stavbu nových exemplářů s licencovanými díly v kombinaci s moderními díly.

Výsledkem jejich práce jsou téměř nové modely Mustang, které přesně splňují představy nových majitelů o jejich budoucím “veteránu”. Nově se některé firmy začínají specializovat na to, že vozy ze šedesátých let začínají přestavovat do elektrické podoby. Týká se to například londýnské společnosti Charge nebo ruské společnosti Aviar Motors.

Ruská společnost Aviar Motors se v projektu R67 inspirovala fastbackem z roku 1967. Klasické linie však pod kapotou ukrývají nový motor a dostaly také vlastní konstrukci karoserie z uhlíkových vláken v kombinaci s podvozkem z hliníkových slitin.

Zdroj foto: motoringresearch.com

O pohon se navíc starají dva elektromotory s celkovým nejvyšším výkonem 635 kW, čítající na 850 koňských sil a točivým momentem 967 N.m., rozdělené mezi přední a zadní nápravu.

Model je postaven na 20 palcových kolech. Celková hmotnost 2 180 kg má adaptivní vzduchové odpružení. Zrychlení z nuly na sto slibuje za 2,2 sekundy. Maximálka je omezena na 250 km/h. Dojezd nabízí lithium-iontové baterie s kapacitou 100 kWh až 507 kilometrů.

Zdroj foto: motoringresearch.com

Moderněji je pojatý i vzhled

Interiér i exteriér elektrického Mustangu z roku 1967 je lehce upraven jak v exteriéru, tak v interiéru. U karoserie je použit splitter pod přídí, difusor pod zádí a aktivní spoiler na zádi, vysouvající se při rychlosti 120 km/h a automaticky se zasouvá při rychlosti 80 km/h a nižší.

Interiér je velmi podobný původní verzi Mustangu. Díky použitým displejům se však trochu podobá vozům Tesla. Bezklíčový přístup a startování, dvouzónová klimatizace, elektrické vyhřívání volantu i sedadel nebo hlasové ovládání multimediálního systému vozu jsou dalšími vychytávkami, zpříjemňující požitek z jízdy.

Mimo jiné bude nový Mustang disponovat nejmodernějšími asistenčními systémy, zahrnující nouzové brzdění a blíže nespecifikovaný autopilot.

Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz

Vložit komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here