Autopilot od Tesly dokáže jezdit podle značek

0
152
Zdroj foto: mashable.com

Stále vychytanější je autonomní režim od Tesly s názvem Autopilot má za sebou další vývoj. Tentokrát dokáže vozidlo řídit dle dopravních značek a vyzná se i na kruhovém objezdu.

Autopilot od Tesly prochází neustálým vývojem

Jako jedna z prvních, se americká automobilka Tesla rozhodla na svých vozech používat autonomní režim jízdy. První model, který dostal Autopilota do své výbavy, byl Model S.

Nešlo tehdy pouze o samočinné parkování, jako tomu bylo známo u konkurenčních autopilotů. Autopilot dokázal vozidlo vést i po silnici či dálnici. Řízení mělo a samozřejmě do dnešních dní stále má určitá omezení, které musí řidiči vozu akceptovat.

Autopilot může řidič používat pouze v případě, že má nad vozem neustálou kontrolu. Sledováním dění kolem vozu nabízí Autopilot řidiči komfortní jízdu, která však není zcela autonomní. Řidič dohlíží na správnou funkci Autopilota. To znamená, že si může od řízení odpočinout, ale nesmí přestat vnímat dění kolem sebe.

V praxi se však Autopilot potýkal s řadou mnohdy i fatálních nehod. Za většinu z nich však stál mimo jiné i lidský faktor.

Automobilka se vždy vůči kritice na Autopilota hájila tím, že instruovala majitele a uživatele vozidla při jízdě na Autopilota k neustálému sledování okolního provozu a situaci před vozidlem.

Vylepšený systém

Elon Musk, majitel automobilky, se v uplynulých dnech nechal slyšet, že od příštího roku dostanou všechny modely Tesly vylepšený systém autonomní jízdy. Navigovaný Autopilot je v modelech používán roky, nyní však přichází s novými funkcemi.

Vůz bude schopen například reagovat na dopravní značení “stop, dej přednost v jízdě.” nebo na světelnou signalizaci na křižovatkách. Navíc se dokáže orientovat na kruhovém objezdu.

Podle Elona bychom se na nový Autopilot mohli těšit už letos. Toto tvrzení vzbuzuje mnoho otázek, jak bude systém fungovat v praxi. Vzhledem k možnostem připojení Autopilota na přesnou družicovou navigaci GPS není žádný problém s přesným řízením vozu. Jenže jak vymyslet to, aby vůz jezdil skutečně dobře tak, aby reagoval na náhlé nebo neočekávané změny, kterých je například na kruhových objezdech, jak známe všichni z praxe, více než dost?

Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz

Vložit komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here