Hatchback automobilce Fiat dlouho chyběl. Nyní má k dispozici vozy Tipo, které si rychle získali oblibu mezi širokou veřejností.
Tipo si zákazníci mohou vedle nejnovější verze hatchback koupit také ve verzi Combi nebo Sedan. Od konce výroby Fiatu Brava jsme si museli počkat dva roky, než mám automobilka přichystala další kompaktní hatchback, tentokrát s názvem Tipo. Fiat patří mezi jednu z největších automobilek Evropy a my vám ukážeme, jak obstál na českých silnicích.
Prohlídli jsme si verzi s nejsilnějším turbodieselem, čtyřválcem o objemu 1,6 MultiJet s výkonem 88 kW. Navzdory stále se opakujícím designérským kopírkám od větších SUV si Tipo ponechalo typické rysy kompaktních hatchbacků. Jeho délka 4 368 mm a rozvorem 2 638 krásně zapadá to velikostního průměru ve své kategorii.
Italský šmrnc a elegance
Designérští mistři fiatu opět ukázali svůj um, když představili Tipo s moderními trendy, v kombinaci s klasickými prvky hatchbacků. Navzdory nižší ceně v nás design interiéru ani exteriéru nijak neevokoval pocit nižší kvality. Oku lahodí příď s rozšklebenou maskou chladiče i elegantně pojatá silueta s typicky tlustými C sloupky. I pohled zezadu v nás zanechává dojem, že jde o designově povedený model, když na nás mrkají úzká koncová světla a jemné rysy spoilerů.
Za příplatek si můžete vůz ozvláštnit chromovanými detaily jako jsou za 1 500 korun lišty na přídi, a za 2 200 korun lišty pod bočními okny.
Jednoduchý ale celkem povedený interiér
Interiér působí čistě a nadčasově, jednoduše pojatá palubní deska nabízí rychlé a intuitivní ovládání všech tlačítek bez nechtěného přehmatu. Volant se silnějším věncem dobře padne do ruky, stejně tak jako kulatá řadicí páka. Na vrchu středového panelu na nás vykukuje obrazovka multimediálního systému Uconnect.
Interiér vozu vůbec působí čistým dojmem. Použitý semiš a plasty k sobě perfektně lícují. Co bychom jen vytkli, je nešťastné umístění vyhřívání sedadel, které je nesmyslně ukryto v dolní části středového tunelu, v odkládacím prostoru.
Automobilka si klidně mohla více pohrát s multimediálním systémem, který tvoří průměr dnešních technických automobilových systémů. Po několika použitích si na něj dá lehce zvyknout, sedmipalcová obrazovka docela rychle reaguje na jednotlivé pokyny. Bohužel je v angličtině a tak české ovládání hlasovými pokyny nefunguje.
Vůz disponuje velkým prostorem pro kolena a nad hlavou. V zadní části je to s prostorem trochu horší, ale to designéři vyřešili vyšším sedákem, který dobře podepře stehna a tak zajistí pohodovou jízdu i na delších trasách. Sedadla jsou ale dost tvrdá.
Dostatek úložného prostoru
Hatchbacky jsou obvykle škatulkovány do nepraktických aut, kvůli malému zavazadlovému prostoru. Výhodou Tipa je však to, že objem 440 litrů podtrhují pravidelné tvary, které pojmou i větší kufry. Pod podlahu se vejde i plnohodnotná rezerva a pro uchycení nákupu poslouží háčky.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz