Italský výrobce Aprilia přichystal pro své skalní fanoušky super sportovních motocyklů skutečnou lahůdku. Jde o model RSV4 1100 Factory, ve kterém se prolínají zkušenosti značky se sportovními speciály.
Aprilia RSV4 1100 Factory je měřítkem výkonu a sportovního ducha
Pokud chcete mít ve své stáji model, který si hlavě poradí i s těmi nejrychlejšími motocykly ve své řadě, pak vsaďte na Aprilii RSV4. Ta vždy byla, je a bude měřítkem mezi sportovním svezením a nadupaným výkonem. Výsledkem skvělé techniky je nasbíraných čtyřiapadesát titulů světa, z toho sedm v mistrovství světa superbiků World SBK.
Sportovní svezení v sériovce
Aby milovníci super sportovní jízdy nebyli ochuzeni o luxusní povezení, které nabízejí stroje, prohánějící se po okruzích, Aprilia přichází se skvělým řešením v podobě přenesení svého kow-how ze závodních okruhů do sériově vyráběného modelu.
Tím není nic jiného než Aprilia RSV4 1100 Factory, která se už představila na podzimním veletrhu EICMA v Miláně. Letos míří na trh a pochlubí se skvělými výkony a super moderním závodním rámem, upraveným podvozkem a elektronicky řízených systémů.
Super sportovní design
Jak už tomu u silničních sportovních motorek bývá, všichni výrobci kladou důraz na design, pokud možno ten nejdravější, v luxusně vyhlížejících neonových barvách. Aprilia RSV4 1100 Factory si však nemusí na nic hrát. Designérské centrum pracovalo na tom, aby nový model byl na první pohled snadno rozeznatelný od konkurence, chrlící zamračené plasty jako na běžícím pásu. Dokonce Aprilii RSV4 1100 Factory dobře rozeznáte podle barev a pečlivě zpracovaných detailů.
Design umocňují uhlíkové kompozity, použité na bočních panelech, ochranném krytu koncovky výfukové soustavy (použitá v odstínu titanu od výrobce Akrapovič), předním blatníku a aerodynamických prvcích. Grafické řešení kapotáže je upraveno černou matnou barvou.
Speciálně navržená kapotáž pochází od závodního týmu Aprilia Racing. Prvky vytváření přítlak, který zvyšuje stabilitu ve vysokých rychlostech. Upravená je pohonná jednotka, jde o vidlicový čtyřválec s objemem 1 078 ccm. Maximální výkon 159,6 kW ukrývá sílu 217 koní při 12 300 otáčkách za minutu a točivý moment je 122 N.m. při 11 000 otáčkách.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz