Konečně nám Stuttgartská automobilka ukázala na oficiálních snímcích očekávanou kompaktní třídu A. Jde už o čtvrtou generaci a ještě před první výstavou v Ženevě láká na neotřelý design i novou motorizaci.
Kompaktní hatchback Mercedesu třídy A je jako u všech modelů nabízen pouze v pětidvéřové podobě. Koupit bychom si ho mohli nejpozději na podzim. Mercedes-Benz se postupně zaměřuje na omlazení všech osmi kompaktních novinek, které budu dokončeny do roku 2020. Automobilka si pohrála s podvozkem, aby byl komfort jízdy přiblížený k úrovni vozů třídy C. Co se do bezpečnosti týče, můžeme kompaktní vozy zařadit do třídy S. A jak se jim Áčková verze povedla?
Nové rozměry
Mercedes-Benz řady A stojí na upravené platformě MFA, která byla použita už při předešlé verze, trochu nám ale povyrostla. Délka vzrostla o 120 mm na 4419 mm, šířka o 16 mm na 1796 mm a výška o 2 mm na 1440 mm. Rozvor narostl o rovných 30 milimetrů. Vůz byl upraven pro lepší aerodynamiku, obutí poprvé dostane do devatenáctipalcových kol, aniž byste platili za verzi AMG.
Stylový exteriér s typickými prvky
Exteriér dostal typicky dravou masku, přepracované světlomety (zákazníci si mohou připlatit za technologii Multiebam LED, uzpůsobující se na intenzitu svícení dle nejrůznějších podmínek) i výraznějšími spoilery.
Technologie srovnatelná s třídou S
V nabídce nechybí například multimediální prvky se dvěma sedmipalcovými displeji, širokoúhlý kokpit je nabízen ve třech provedeních – Clasic, Sport a Discreet. Moderní navigace si poradí s každým místem na mapě pod zkratkou ze tří slov.
Aktualizované motory
Spolu s modernizací faceliftu se můžeme těšit také na modernizaci čtyřválcových motorů, vybírat můžete ze zážehové čtrnáctistovky Renault – Nissan o výkonu 120kW. Verze A180d dostala patnáctistovkový motor o výkonu 85kW. Silnější verze A250 pod kapotou ukryje dvoulitr o výkonu 165kW. Standardní A200 má šestistupňovou manuální převodovku, A250 a 180d mají sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou. Dokoupit si samozřejmě můžete i pohon všech kol 4Matic s variabilním rozložením točivého momentu, nově poháněn elektromechanicky.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz