Historie automobilky Mercedes-Benz

Historie automobilky Mercedes-Benz | Automobilka Mercedes-Benz je nejstarším výrobcem automobilů na světě. Tehdy se psal rok 1886, kdy Gottlieb Daimler a Karl Benz začali vyrábět svá první auta. Dnes vyrábí značka nejspolehlivější luxusní vozy.

 Vznikly první auta, nezávisle na sobě a ve stejný čas

Psal se rok 1886, kdy se dva konstruktéři, Gottlieb Daimler a Karl Benz, pokusili vyrobit svůj vůbec první vůz a oběma pánům se plán do puntíku povedl. Gottlieb Daimler bydlel a pracoval v Cannstattu a Carl Benz v Mannheimu. Oba o sobě navzájem nevěděli. Jejich společnosti se spojily až v roce 1926, kdy vznikl podnik Daimler – Benz AG a vyráběl menší vozy středního cenového pásma, luxusní modely i nejrychlejší závodní vozy.

Nejprodávanější vůz se stal Stuttgart

Model Stuttgart patřil k nejprodávanějším vozům a v roce 1928 byl dokonce v prodeji se šestiválcovým motorem s obsahem 1988 cm3. Následoval typ 260 s obsahem 2581 cm3 s 50 koňmi. Prodalo se celkem 14 716 modelů a dalším modelem byl Mercedes 170. Vzhledem připomínal americká auta a opět se stal velmi prodávaným modelem s celkovým počtem 13 775 kusů. Modernizovaný model 170V se prodával i po válce.

Automobilka prodávala vozy s motorem vzadu

Konstruktéři automobilů Mercedes si pohrávali s myšlenkou, umístit motor dozadu. Chtěli tak dohnat koncepci Volkswagenu a Tatry. První model s motorem vzadu se označoval 130, druhým modelem byl 170V, který se přejmenoval právě díky této úpravě na 170H.

Mercedes se vždy zaměřoval na výkonné motory s mohutnou konstrukcí. Leckdy byl do vozů použit motor o objemu 6 nebo 9,5 litru. Většina motorů před první světovou válkou disponovala řetězovým pohonem.

Změna ředitele automobilce pomohla

Psal se rok 1922, kdy došlo ke změně vedení. Paula Daimlera, technického ředitele, nahradil Ferdinand Porsche. Od změny vedení vyjíždělo z továrny jedno krásnější auto za druhým. Porsche také dal vniku nových závodních modelů i cestovních vozů.

Porsche také zkonstruoval svůj první řadový osmiválec s výkonem 80 koní a to pro Mercedes Nürnberg. Vyrábět se začaly modely S, SS a SSK. Nejvýkonnější motor měl zdvihový objem 6800 cm3 s rozvorem OHV s výkonem 180 koní. Výkon si samozřejmě vzal dost benzinu, průměrná spotřeba přesahovala více jak 26 litrů na 100 km, přičemž dosahoval rychlosti 170 km/h.

V roce 1930 se představila na pařížském autosalonu vlajková loď s označením Grosser Mercedes s označením 770 a od roku 1938 se prodával v sériové výrobě. Rok 1959 byl ve znamení skvělého modelu, sedanu 220.

Šedesátá léta jsou prezentována modelem, vzniklým díky projektu studia Pininfarina. První kombi přichází o deset let později s názvem W124. SUV přichází v roce 1997 a současná řada modelů A, B, C, CL, CLS, E, G, GL, GLK, ML, R, S, SL, SLK, SLS AMG a Viano patří k označením, které se používají dodnes. Mercedes se dnes zaměřuje také na výrobu autobusů, tahačů a nákladních vozů. Automobilka od roku 2007 do současnosti patří do společnosti Daimler. Předtím patřila pod koncern DaimlerChrysler.

Další informace o historii automobilek a výrobců najdete na motoristika.cz

Mohlo by vás zajímat...

Oblíbená cestovatelská videa

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?