• Databáze motorek
  • Databáze aut
  • Katalog firem
  • Galerie
    • Galerie – Kamiony
    • Galerie – Motorky
    • Galerie – Auta
  • Muzea a akce
    • Muzeum automobilů
    • Muzeum motocyklů
    • Kalendář auto akcí a srazů
    • Kalendář moto akcí a srazů
    • Kalendář tuning srazů a akcí
  • Diskusni forum
Auto-moto portál, magazín
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Přihlásit se
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta
Cestování
AUTO - MOTO videa
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Auto-moto portál, magazín
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky

Yamaha Ténéré 700 vs. Aprilia Tuareg 660 – duel středněobjemových adventur

Jitka Chvapilová od Jitka Chvapilová
8.7.2025
v MOTO články
A A
0
aprilia tuareg 660
Author AVMOTO, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en    aprilia tuareg 660

Segment středněobjemových adventure motocyklů se v posledních letech těší stále větší oblibě. Nabízí totiž ideální kompromis mezi výkonem, hmotností a terénními schopnostmi. Dva největší konkurenti v této třídě – Yamaha Ténéré 700 a Aprilia Tuareg 660 – přistupují k tomuto konceptu rozdílně, ale oba míří na jezdce, kteří hledají dobrodružství mimo silnici, a zároveň zvládnutelnou motorku pro každodenní použití. Tento článek podrobně porovná jejich motor, podvozek, výbavu, jízdní vlastnosti, komfort a terénní potenciál.

Motor a výkon

Yamaha Ténéré 700 využívá osvědčený řadový dvouválec CP2 o objemu 689 cm³, který poskytuje 73 koní při 9 000 ot/min a 68 Nm při 6 500 ot/min. Tento motor je známý svou spolehlivostí, pružností a přirozeným zátahem odspodu. Díky jednoduché konstrukci se snadno udržuje a je extrémně odolný v náročných podmínkách.

Aprilia Tuareg 660 spoléhá na modernější řadový dvouválec o objemu 659 cm³, který vychází z platformy RS 660, ale byl přeladěn pro adventure využití. Nabízí 80 koní při 9 250 ot/min a 70 Nm při 6 500 ot/min. Motor má živější charakter a rychlejší reakce, ale zachovává použitelnost v terénu. V nízkých otáčkách je kultivovaný, ve středních ostrý a hravý.

Podobné články

highway 6510320 1280

Systémy komunikace mezi motocykly při jízdě v koloně

28.10.2025
motorbike 5880126 1280

Cloudová digitální servisní knížka pro motocykly

26.10.2025
bike 7057577 1280

Pokročilá ochrana motocyklů proti krádeži pomocí pohybových senzorů

24.10.2025
motorbike 438464 1280

Adaptivní systém dynamického značení jízdních režimů motocyklů podle počasí

22.10.2025

Podvozek a ovladatelnost

Ténéré 700 má ocelový příhradový rám, 43mm USD vidlici KYB a centrální tlumič, oba plně nastavitelné. Zdvihy odpružení činí 210 mm vpředu a 200 mm vzadu. Díky 21″ přednímu a 18″ zadnímu kolu a štíhlému profilu je Ténéré v terénu jako doma. Jízdní projev je stabilní, předvídatelný a velmi přirozený i pro méně zkušené jezdce.

Tuareg 660 má lehký hliníkový rám, 43mm USD vidlici Kayaba a centrální tlumič – oboje plně nastavitelné. Zdvihy jsou 240 mm vpředu i vzadu, což znamená lepší absorpci v hrubším terénu. Aprilia je agilnější a citlivější na podněty jezdce, působí sportovněji a přesněji v zatáčkách. Díky centralizaci hmoty a moderní geometrii je výborná jak v terénu, tak na silnici.

yamaha tenere 700
Author Happypap55, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en    yamaha tenere 700

Výbava a elektronika

Yamaha Ténéré 700 je minimalistická: nemá jízdní režimy, kontrolu trakce ani náklonové ABS (jen standardní ABS s možností vypnutí). To však vyhovuje puristům, kteří chtějí co nejméně elektroniky. V roce 2023 přibyla verze Ténéré 700 World Raid s TFT displejem, větší nádrží a vylepšeným vybavením, ale základ zůstává funkčně jednoduchý.

Aprilia Tuareg 660 přináší moderní elektroniku: ride-by-wire, čtyři jízdní režimy (včetně personalizovaného), tříúrovňovou kontrolu trakce, náklonové ABS s možností deaktivace, motorovou brzdu a tempomat. 5″ TFT displej je přehledný a ovládání intuitivní. Tuareg je tedy technologicky dál než Yamaha, a to bez ztráty terénních vlastností.

Ergonomie a komfort

Ténéré 700 má vysokou světlou výšku (240 mm) a sedlo ve výšce 875 mm, což může být výzva pro menší postavy. Ergonomie je přirozená pro jízdu ve stoje, úzké sedlo podporuje snadný pohyb jezdce, ale při delších jízdách může být tvrdší.

Tuareg 660 nabízí nižší výšku sedla (860 mm) při zachování výborné světlé výšky (240 mm). Sedlo je širší a pohodlnější, ergonomie je vyvážená mezi komfortem a terénní použitelností. Díky tvaru nádrže a umístění stupaček je vhodná i pro delší cestování.

Terénní schopnosti

Yamaha Ténéré 700 je od počátku konstruovaná jako off-road adventure, s jednoduchou konstrukcí, maximální odolností a nízkou složitostí. Díky tomu je extrémně vhodná pro dálkové cestování mimo silnici, rallye a expediční styl.

Aprilia Tuareg 660 překvapuje svou terénní výbavou i na pozadí pokročilé elektroniky. Má více zdvihů, menší hmotnost (204 kg suchá) a lepší odpružení než Ténéré. Díky tomu je v mnoha ohledech schopnější, i když není tak „mechanicky jednoduchá“.

Cena a provozní náklady

Yamaha Ténéré 700 patří mezi cenově dostupnější adventure stroje, s cenou od cca 260 000 Kč. Má velmi nízké náklady na provoz a servis – jednoduchý motor, žádná složitá elektronika. Spotřeba je kolem 4–4,5 l/100 km, intervaly po 10 000 km.

Aprilia Tuareg 660 je o něco dražší – stojí kolem 290–310 tisíc Kč, v závislosti na výbavě. Spotřeba je podobná (4,5 l/100 km), servisní intervaly jsou každých 10 000 km, a díky modernímu motoru není provoz zásadně nákladnější.

Shrnutí

  • Yamaha Ténéré 700 je volba pro puristy, dálkoplazy a off-road dobrodruhy, kteří hledají jednoduchost, robustnost a globální dostupnost servisu. Je to mechanicky poctivý nástroj bez přepychu, ale s duší pravého adventurera.
  • Aprilia Tuareg 660 osloví jezdce, kteří chtějí kombinaci sportovních jízdních vlastností, komfortu, výbavy a plnohodnotné terénní výkonnosti. Je to moderní střední adventure s velmi vyváženým charakterem.

Oba motocykly patří k absolutní špičce ve své třídě. Záleží, zda hledáte technologicky jednoduchou a odolnou klasiku, nebo vyváženou modernu s lepší výbavou a jemnějším projevem.

Štítky: Aprilia Tuareg 660hodnocení motocyklůmotocyklmotorkaporovnání motocyklůsrovnání motocyklůYamaha Ténéré 700
SdíletTweet
Předchozí příspěvek

Dvojitá bezpečnost v ostrém detailu: Motocyklový DVR záznamník 1080P s přední a zadní kamerou. NYNÍ SLEVA 8%

Další příspěvek

Suzuki V-Strom 800DE vs. Honda Transalp XL750 – souboj moderních středních adventur

Jitka Chvapilová

Jitka Chvapilová

Přispěvatelka obsahem do webových stránek

PodobnéPříspěvky

highway 6510320 1280
MOTO články

Systémy komunikace mezi motocykly při jízdě v koloně

28.10.2025
motorbike 5880126 1280
MOTO články

Cloudová digitální servisní knížka pro motocykly

26.10.2025
bike 7057577 1280
MOTO články

Pokročilá ochrana motocyklů proti krádeži pomocí pohybových senzorů

24.10.2025
motorbike 438464 1280
MOTO články

Adaptivní systém dynamického značení jízdních režimů motocyklů podle počasí

22.10.2025
motorcycles 8227939 1280
MOTO články

Navigační systémy integrované v helmách s hlasovým ovládáním

18.10.2025
electric scooter 4253800 1280
MOTO články

Modulární bateriové systémy pro městské elektrické skútry

16.10.2025
Další příspěvek
Honda XL750 Transalp

Suzuki V-Strom 800DE vs. Honda Transalp XL750 – souboj moderních středních adventur

bmw f 850 gs

Triumph Tiger 900 Rally Pro vs. BMW F 850 GS – duel středně velkých adventur

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • skoda elroq

    Nejlepší SUV roku 2025: výběr podle užitku a komfortu

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Střet titánů střední třídy: Škoda Superb vs. Volkswagen Passat vs. Ford Mondeo

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • SUV souboj: Toyota RAV4, Honda CR-V a Nissan X-Trail v detailním srovnání

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Jak funguje Schottkyho dioda a kde se používá?

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Porovnání vozů Škoda Octavia a Škoda Superb: Který je pro vás ten pravý?

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0

Oblíbená cestovatelská videa

Černobyl a Pripjat – Pro skutečné dobrodruhy / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Černobyl a Pripjat – Pro skutečné dobrodruhy / VIDEO

od redakce
28.9.2021
Irán: Nekonečné pouště a úžasné solné jezero Urmia / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Irán: Nekonečné pouště a úžasné solné jezero Urmia / VIDEO

od redakce
27.9.2021
Koloseum: Hojně navštěvovaná památka v Římě / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Koloseum: Hojně navštěvovaná památka v Římě / VIDEO

od redakce
28.9.2021
Auto-moto portál, magazín

Motoristika vám každý den přináší žhavé novinky ze světa automobilek, nejdůležitější informace pro motoristy a skvělé tipy, Na webu motoristika.cz najdete také zajímavá videa o motorkách, kamionech a osobních automobilech.

Prague Car Festival 2020 – Prohlédněte si veterány značky Škoda i její nové modely

Prague Car Festival 2020 – Prohlédněte si veterány značky Škoda i její nové modely

od redakce
4.9.2020
0

...

Prague Car Festival 2020 – V našem videu vás provedeme celou akcí

Prague Car Festival 2020 – V našem videu vás provedeme celou akcí

od redakce
4.9.2020
0

...

Krása na kolech. Noční jízda kamionů v Le Mans nabízí úžasnou podívanou

Krása na kolech. Noční jízda kamionů v Le Mans nabízí úžasnou podívanou

od redakce
9.7.2020
0

...

Silniční vlak (Road Train) na evropských silnicích těžko uvidíme

Silniční vlak (Road Train) na evropských silnicích těžko uvidíme

od redakce
9.7.2020
0

...

dashboard 2653315 1280

Online za volantem: připojení k sociálním sítím přes palubní systém

6.11.2025
road 8587889 1280

Tajemství vidění ve tmě: moderní systémy pro noční vidění

4.11.2025
tank 400 8600203 1280

Autonomní vozy v Česku: zákony už čekají na praxi

2.11.2025
  • Reklama
  • kontakt
  • Autopůjčovna-Praha

© 2017-2021 Motoristika.cz - Všechna práva vyhrazena

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Zapomněli jste heslo?

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Přihlášení
Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta

© 2017-2021 Motoristika.cz - Všechna práva vyhrazena

Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?