• Databáze motorek
  • Databáze aut
  • Katalog firem
  • Galerie
    • Galerie – Kamiony
    • Galerie – Motorky
    • Galerie – Auta
  • Muzea a akce
    • Muzeum automobilů
    • Muzeum motocyklů
    • Kalendář auto akcí a srazů
    • Kalendář moto akcí a srazů
    • Kalendář tuning srazů a akcí
  • Diskusni forum
Auto-moto portál, magazín
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Přihlásit se
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta
Cestování
AUTO - MOTO videa
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Auto-moto portál, magazín
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky

Triumph Tiger 900 Rally Pro vs. BMW F 850 GS – duel středně velkých adventur

Jitka Chvapilová od Jitka Chvapilová
8.7.2025
v MOTO články
A A
0
bmw f 850 gs
Autor Gadfium, https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.en    bmw f 850 gs

V kategorii středně objemových adventure motocyklů se setkávají dvě silné evropské značky – Triumph a BMW – se svými prémiovými modely Tiger 900 Rally Pro a F 850 GS. Obě motorky cílí na zkušenější jezdce hledající všestranný cestovní stroj se schopnostmi mimo asfalt, a zároveň moderní výbavu, komfort a silný charakter. I když se mohou na první pohled zdát podobné, jejich filozofie a jízdní projev se v několika ohledech liší. Tento článek porovná jejich motor, podvozek, výbavu, terénní schopnosti a celkové určení.

Motor a jeho projev

Triumph Tiger 900 Rally Pro využívá tříválcový motor o objemu 888 cm³, který produkuje 95 koní při 8 750 ot/min a 87 Nm při 7 250 ot/min. Motor má unikátní tzv. T-Plane klikovou hřídel, díky níž nabízí větší tah v nízkých otáčkách, ale zachovává hladký tříválcový charakter ve středních a vyšších. Výsledkem je kombinace točivosti dvouválce a hladkého běhu tříválce, což z Tigera dělá výborného parťáka do terénu i na dálnici.

BMW F 850 GS disponuje řadovým dvouválcem o objemu 853 cm³, který poskytuje 90 koní při 8 000 ot/min a 86 Nm při 6 250 ot/min. Motor je známý svým lineárním průběhem výkonu, solidním zátahem a kultivovaným projevem. Díky 270° klikové hřídeli se jeho zvuk i charakter přibližuje V-twinu, ale bez vibrací a s příkladnou plynulostí.

Podobné články

highway 6510320 1280

Systémy komunikace mezi motocykly při jízdě v koloně

28.10.2025
motorbike 5880126 1280

Cloudová digitální servisní knížka pro motocykly

26.10.2025
bike 7057577 1280

Pokročilá ochrana motocyklů proti krádeži pomocí pohybových senzorů

24.10.2025
motorbike 438464 1280

Adaptivní systém dynamického značení jízdních režimů motocyklů podle počasí

22.10.2025

Podvozek a terénní schopnosti

Tiger 900 Rally Pro používá plně nastavitelné odpružení Showa s 240 mm zdvihu vpředu a 230 mm vzadu. Podvozek je laděn na terénní výkony, motocykl má 21″ přední a 17″ zadní kolo, hliníkovou kyvnou vidlici a vysokou světlou výšku (220 mm). Je ideálně vybavený pro náročný terén a nabízí skvělou stabilitu i na rozbitých cestách.

BMW F 850 GS nabízí centrálně uložený tlumič a teleskopickou přední vidlici, která není u základní verze plně nastavitelná (u verze Adventure nebo s příplatkem lze získat Dynamic ESA). Zdvihy činí 204 mm vpředu a 219 mm vzadu, což je méně než u Tigera, ale stále dostatečné pro lehký až středně náročný off-road. Také BMW má 21″/17″ kola.

Triumph Tiger 900 GT Pro
Author Cjp24, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en     Triumph

Elektronika a jízdní režimy

Triumph nabízí v Rally Pro verzi opravdu bohatou výbavu: šest jízdních režimů (včetně Off-Road Pro), náklonové ABS a kontrolu trakce (IMU), tempomat, TFT displej (7″), konektivitu, quickshifter a vyhřívané rukojeti i sedlo. Systém funguje hladce a výborně komunikuje s jezdcem.

BMW je v základu skromnější, ale umožňuje přikoupení balíčků (Dynamic, Touring). Se správnou výbavou má jízdní režimy Rain, Road, Enduro a Dynamic, ASC (automatická kontrola stability), náklonové ABS (ABS Pro), TFT displej, quickshifter, tempomat a další. Odezva systému je precizní, přesto celkově méně intuitivní než u Triumphu.

Ergonomie a komfort

Triumph Tiger 900 Rally Pro má výšku sedla 850–870 mm, výborně rozvržený posed pro jízdu ve stoje, úzký pas, pohodlné sedlo a perfektní kontrolu nad strojem. Ergonomie je velmi propracovaná, což ocení hlavně vyšší jezdci a terénní nadšenci.

BMW F 850 GS nabízí výšku sedla 860 mm (s možností nižších verzí), také komfortní posed, ale s více touringovým než terénním laděním. Řídítka jsou blíže jezdci, posed je klidnější. Ocení jej především ti, kteří tráví víc času na silnici.

Jízdní vlastnosti

Tiger 900 Rally Pro vyniká agilitou, přímým řízením a stabilitou v rozbitém terénu. Je velmi čitelný a nabízí vysoký stupeň důvěry i při náročnějších přejezdech. Na silnici je stále jistý, ale méně pohodlný než silniční verze GT.

BMW F 850 GS je komfortní, stabilní a klidná motorka, ideální na cestování a dlouhé přesuny. V lehkém terénu je jistá, ale při agresivnějším použití má limity v podvozku a geometrii. Na silnici působí vyspěle a vyváženě.

Hmotnost a spotřeba

Triumph váží 219 kg (suchá hmotnost), má nádrž na 20 litrů a spotřebu cca 4,8–5,2 l/100 km. Díky nízkému těžišti je ale velmi dobře ovladatelný.

BMW váží 229 kg (mokrá hmotnost), má 15litrovou nádrž, ale o něco úspornější motor (spotřeba cca 4,3–4,6 l/100 km). Díky tomu zvládne podobný dojezd jako Triumph.

Cena a servis

Triumph Tiger 900 Rally Pro je v ČR nabízen za cenu kolem 430–450 tisíc Kč, podle doplňků. Servisní intervaly jsou 10 000 km, značkový servis je dostupný v hlavních městech.

BMW F 850 GS se pohybuje v základu kolem 410 tisíc Kč, ale s výbavou a příplatky může cena rychle stoupnout nad 470 tisíc Kč. Výhodou je široká síť autorizovaných servisů BMW Motorrad a renomé značky.

  • Triumph Tiger 900 Rally Pro je zaměřený na terénní výkony, agilitu a technologickou výbavu, je to moderní adventure s duší dobrodruha.
  • BMW F 850 GS boduje komfortem, vyvážeností a cestovními schopnostmi, s vysokou kvalitou zpracování a konzervativním přístupem.

Volba mezi nimi závisí hlavně na tom, zda hledáte terénní motocykl s prémiovou výbavou (Triumph), nebo vysoce komfortní cestovní stroj s adventure schopnostmi (BMW).

 

Štítky: BMWF 850 GShodnocení motocyklůmotocyklmotorkaporovnání motocyklůsrovnání motocyklůTiger 900 Rally Protriumph
SdíletTweet
Předchozí příspěvek

Suzuki V-Strom 800DE vs. Honda Transalp XL750 – souboj moderních středních adventur

Další příspěvek

Statická rovnováha s gyroskopickým stabilizátorem: Spojení fyziky a moderní techniky

Jitka Chvapilová

Jitka Chvapilová

Přispěvatelka obsahem do webových stránek

PodobnéPříspěvky

highway 6510320 1280
MOTO články

Systémy komunikace mezi motocykly při jízdě v koloně

28.10.2025
motorbike 5880126 1280
MOTO články

Cloudová digitální servisní knížka pro motocykly

26.10.2025
bike 7057577 1280
MOTO články

Pokročilá ochrana motocyklů proti krádeži pomocí pohybových senzorů

24.10.2025
motorbike 438464 1280
MOTO články

Adaptivní systém dynamického značení jízdních režimů motocyklů podle počasí

22.10.2025
motorcycles 8227939 1280
MOTO články

Navigační systémy integrované v helmách s hlasovým ovládáním

18.10.2025
electric scooter 4253800 1280
MOTO články

Modulární bateriové systémy pro městské elektrické skútry

16.10.2025
Další příspěvek
motorcycle 5766304 1280

Statická rovnováha s gyroskopickým stabilizátorem: Spojení fyziky a moderní techniky

motorcycle 5800125 1280

Ekologické recyklovatelné materiály rámu: Udržitelná budoucnost v konstrukčním průmyslu

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • skoda elroq

    Nejlepší SUV roku 2025: výběr podle užitku a komfortu

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Střet titánů střední třídy: Škoda Superb vs. Volkswagen Passat vs. Ford Mondeo

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • SUV souboj: Toyota RAV4, Honda CR-V a Nissan X-Trail v detailním srovnání

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Jak funguje Schottkyho dioda a kde se používá?

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Porovnání vozů Škoda Octavia a Škoda Superb: Který je pro vás ten pravý?

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0

Oblíbená cestovatelská videa

Černobyl a Pripjat – Pro skutečné dobrodruhy / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Černobyl a Pripjat – Pro skutečné dobrodruhy / VIDEO

od redakce
28.9.2021
Irán: Nekonečné pouště a úžasné solné jezero Urmia / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Irán: Nekonečné pouště a úžasné solné jezero Urmia / VIDEO

od redakce
27.9.2021
Koloseum: Hojně navštěvovaná památka v Římě / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Koloseum: Hojně navštěvovaná památka v Římě / VIDEO

od redakce
28.9.2021
Auto-moto portál, magazín

Motoristika vám každý den přináší žhavé novinky ze světa automobilek, nejdůležitější informace pro motoristy a skvělé tipy, Na webu motoristika.cz najdete také zajímavá videa o motorkách, kamionech a osobních automobilech.

Prague Car Festival 2020 – Prohlédněte si veterány značky Škoda i její nové modely

Prague Car Festival 2020 – Prohlédněte si veterány značky Škoda i její nové modely

od redakce
4.9.2020
0

...

Prague Car Festival 2020 – V našem videu vás provedeme celou akcí

Prague Car Festival 2020 – V našem videu vás provedeme celou akcí

od redakce
4.9.2020
0

...

Krása na kolech. Noční jízda kamionů v Le Mans nabízí úžasnou podívanou

Krása na kolech. Noční jízda kamionů v Le Mans nabízí úžasnou podívanou

od redakce
9.7.2020
0

...

Silniční vlak (Road Train) na evropských silnicích těžko uvidíme

Silniční vlak (Road Train) na evropských silnicích těžko uvidíme

od redakce
9.7.2020
0

...

dashboard 2653315 1280

Online za volantem: připojení k sociálním sítím přes palubní systém

6.11.2025
road 8587889 1280

Tajemství vidění ve tmě: moderní systémy pro noční vidění

4.11.2025
tank 400 8600203 1280

Autonomní vozy v Česku: zákony už čekají na praxi

2.11.2025
  • Reklama
  • kontakt
  • Autopůjčovna-Praha

© 2017-2021 Motoristika.cz - Všechna práva vyhrazena

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Zapomněli jste heslo?

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Přihlášení
Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta

© 2017-2021 Motoristika.cz - Všechna práva vyhrazena

Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?