
Hyper Naked jsou označovány super laděné motorky ze stáje Yamahy. Stáj se rozšiřuje o další model Yamaha MT-125.
Kapota není potřeba
Hyper Naked jsou motorky bez kapoty a nejrůznějších oplastovaných krytů. Naháči jsou trendy záležitostí a Yamaha je jejich předním výrobcem. Dalším povedením dílem je i tento mrštný a obratný stroj s jednoválcovým motorem MT-125.
Že jde o nejmenšího člena rodiny, zapomenete hned potom, co sednete do sedla. Jeho nadupaný motor, rychlost a obratnost i na extrémních terénech dá každému jezdci najevo, že nejde o žádnou ošizenou verzi. Super sportovním vzhledem, kvalitním zpracováním i použitými materiály se vyrovná mnohem silnějším motorkám a leckdy je na závodních tratích překoná svou hbitostí, stavbou a především nízkou pohotovostní hmotností, která činí pouhých 140 kilogramů.
Yamaha MT-125 je postavená na rámu Deltabox. Celkový rozvor kol činí 1 355 milimetrů, délka je 1 955 milimetrů, šířka 740 milimetrů a výška 1 040 milimetrů. Sedlo je posazené ve výšce 810 milimetrů. Pod kapotou dřímá kapalinou chlazený jednoválec o objemu 124,7 cm3 s rozvorem SOHC. Výkon motoru je 11 kW a 15 koní při 9 000 otáčkách za minutu a točivým momentem 12,4 N.m. při 8 000 otáčkách za minutu. Motor komunikuje se šestistupňovou převodovkou, která posílá sílu motoru na zadní kolo.
Excelentní design a perfektní systém
Jak už bylo řečeno, modely Hyper Naked nedisponují žádnými přebytečnými oplastovanými kryty nebo jinými zbytečnými doplňky. To dělá ze sportovních motorek Yamaha smyslné stroje, které budou bavit mladé i zkušené jezdce. Model MT-125 zaujme svou robustní konstrukcí. Téměř futuristický design podtrhuje velké světlo vpředu s LED osvětlením. Motorka disponuje zadním tlumičem Monoshock. Přední kolo zastaví brzdový systém s jedním kotoučem o průměru 292 milimetrů s radiálním třmenem. Vzadu pak spolupracuje s kotoučem o průměru 230 milimetrů s jednopístkovým třmenem. Nezbytností je samozřejmě ABS.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz