Mladá italská značka Vins představuje svůj designový dvoutakt Duecinquanta a tím hlásí velký návrat vytlačených silničních vozů z důvodů emisních norem!
Velmi krátká historie značky Vins přepisuje dějiny
Vins vznikla v březnu roku 2017 a už nyní se může pyšnit velkou změnou, a to velkým návratem dvoutaktních silničních motocyklů, které byly vytlačeny kvůli přísným emisním normám.
Automobilka se zaměřila na výrobu lehkých a výkonných silničních motocyklů se sportovním duchem. To vedlo ke vzniku nového dvoutaktního motoru a výsledkem je dvojice motocyklů s názvem Duecinquanta. První verze je vyvinuta pro potřeby jezdců na běžné silnice, druhá verze, Duecinquanta Competizione je pak určena pouze na závodní okruhy.
Oba dva modely spojuje jednotná konstrukce rámu, pohonné jednotky i podvozek. Klasický rám byl nahrazen uhlíkovými vlákny, použita jsou také na kapotě a přední vidlici.
Pohonné jednotky dvoutaktních dvouválců
Silniční verze má elektronické vstřikování paliva do motoru o objemu 249 cm3 a váhou 75 kg, zatímco sportovní verze má objem motoru 288 cm3 a nejvyšším výkonem přes 59 kW 80 koní a celkové hmotnosti 85 kg.
Extra lehká motorka překonává čtyřtaktní závodní speciály
80 koní se zdá být na motorku určenou pro závodní okruhy slabým odvarem. Posuďte ale její lehkou váhu a hned máte výsledek dravého šampiona. Za vše mluví výsledky porovnané s dnešními čtyřtaktními závodními speciály, které startují v rámci třídy Moto3 v mistrovství světa silničních motocyklů a dvoutaktní dvěstěpadesátky, které závodily do konce minulé dekády.
Vins Duecinquanta má navíc oproti svým těžším soupeřům díky své nízké hmotnosti velkou výhodu při vjezdu do zatáček. V rovinkách se pak snáze rozjede na potřebnou rychlost mnohem rychleji než ostatní. Jedinou nevýhodou se může stát vysoká cena, která se pohybuje kolem čtyřiceti tisíc euro, v přepočtu asi milion dvacet pět korun.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz