Tesla Model S: Jak zvládá evropskou zimu?

0
251
Tesla Model S
Zdroj foto: insideevs.com

Elektromobily mívají v zimě problém s dojezdem. To je známý fakt. Vyhnou se tyto problémy Tesle? O tom už vám povíme v následujícím článku.

Jak si poradí Tesla Model S se sněhem a teplotami hluboko pod bodem mrazu? Kupodivu lépe, než některé dieselové motory! Je třeba se na novou dobu elektrifikace náležitě připravit a tak se podíváme, jak se Model S potrápí na zasněžených silnicích.

Dojezd

Elektromobily mají v současnosti jednu velkou nevýhodu a to je relativně nízký dojezd a chybějící dobíjecí stanice na silnicích. Dojezd se přitom mění v závislosti na stylu jízdy ale také na povětrnostních podmínkách. V zimě může být spotřeba mnohem nižší, než udávají výrobci. Proto jsme vyzpovídali několik majitelů Modelu S, jak je na tom jejich vůz.

Třeba v Británii mají v tamním magazínu Car, Teslu Model S, půjčenou k dlouhodobým testům. Redaktoři tvrdí, že na jedno nabití vůz urazí cca 322 kilometrů, když jedou dravější jízdou nebo po dálnici, dojezd se sníží na hranici cca 290 kilometrů, teď v zimním období. Protože je vůz v redakci zatím krátce, nemají možnost porovnání výdrže akumulátorů v létě. S nadsázkou tvrdí, že jejich odhad je dojezd v teplém období i kolem 420 kilometrů. Když se budou snažit.

Při krutých mrazech dojezd dobrých 200 kilometrů

Majitel jedné Tesly Modelu S žije v Ottavě, kde tamní povětrnostní podmínky sníží dojezd vozu na pouhých 200 kilometrů, při jízdě po městě. Na podzim auto zvládá ujet až 450 kilometrů, v závislosti na počasí, stylu jízdy a použití klimatizace nebo topení.

Redaktoři v časopise Car si pochvalují zejména pohon všech kol, který si hravě poradí s kluzkým nebo zasněženým povrchem a to si letními pneumatikami Continental ContiSportContact. Uživatelsky velmi příjemné jsou vyhřívané, všechny sedačky ve voze, i ta prostřední vzadu.

Jiný uživatel si zase všiml jiných funkcí vozu v teplém období a jiných v zimním. V zimě se například vypíná rekuperace brzdné energie a je omezen výkon motoru. Dobíjení při brzdění se aktivuje až při zahřátí vozu, aby se neničily bateriové články. Majitelům elektromobilů se pak v zimě všeobecně doporučuje zahřátí vozu během nabíjení.

Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz

Vložit komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here