Chcete mít doma exponát ze stáje Bentley nebo Rolls-Royce, ale dáváte přednost elektrickým motorům? Můžete je mít! Díky společnosti Retro-EV.
Luxusní vozy nově na elektriku
Super luxusní, tradiční modely od Rolls Royce nebo Bentley, můžete mít nově s elektrickým pohonem. Samozřejmě nepůjde o originální motory z dílny těchto věhlasných značek. Půjde o nové motory ze společnosti Retro-EV, která se zabývá vývojem a výrobou luxusních vozů.
Rolls-Royce už na elektromobilitě pracuje
I tradiční automobilky luxusních vozů pracují na moderních agregátech. Například Rolls-Royce představil už v roce 2011 novou studii 102EX, kterou měl pohánět agregát na čistě elektrický pohon. Do své stávající nabídky však doposud motor nebyl zahrnut, i když je to podle šéfů značky jen otázka času.
Bentley už má taky elektrifikované motory
I automobilka super luxusních vozů, Bentley, s elektrofikací stávajících agregátů, nezahálí. Navíc je o něco dále než Rolls-Royce, protože zatím svým zákazníkům odhalila model Bentayga Hybrid a nově také chystá plug-in hybridní Fling Spur. Čistě elektrický motor představen nebyl, avšak není vyloučeno, že se v nabídce objeví v následujících letech, s ohledem na elektrofikaci motorů u všech ostatních značek.
Luxusní modely na elektriku jsou už nyní
Pokud byste si přece jen přáli mít ve své stáji luxusní elektromobil značky Rolls-Royce nebo Bentley, nemusíte zoufat. Na přání vám jej vyrobí finská společnost Retro-EV, založená Michaelem M. Richardsonem. Ten si vzal za cíl, spojit to nejlepší ze světa klasických luxusních vozů s nejmodernějšími technologiemi současnosti. A za tímto účelem nabízí vozy s čistě elektrickým pohonem.
Společnost láká na sedany, kupé i kabriolety
V současnosti si u společnosti Retro-ev můžete vybrat modely ve verzi kabriolet, sedan i kupé v zastoupení značky Roll-Royce u modelů Silver shadow Coupé a Corniche, spolu s vozy Bentley z roku 1965 až 1995 v motory na elektriku.
Klasický interiér i exteriér
Milovníci luxusních vozů se rozhodně nemusí bát toho, že by modely, poháněné elektrickými motory, byly ošizeny o klasický vzhled interiéru a exteriéru. Všechny detaily jsou totiž zachovány od svých originálních sourozenců, s ohledem na jejich eleganci a styl. I odborný znalec by měl v porovnání s originálními vozy se spalovacími motory problém rozpoznat modely, které mají nové elektrické agregáty.
Síla motoru i baterií
Kabriolety e-Corniche i příbuzné kupé a sedany využívají k pohonu elektromotor s výkonem 170 kW s 231 koňmi a točivým momentem 500 N.m. Tyto hodnoty pohánění zadní nápravu prostřednictvím pro elektromotory typické jednostupňové převodovky.
Pod kapotou jsou ukryté moderní kapalinou chlazené baterie s kapacitou 40 kWh s dojezdem na jedno nabití kolem 150 kilometrů. Na úplné nabití postačí akumulátorům asi 45 minut, nejdéle však až dvanáct hodin v závislosti na použitém způsobu nabíjení.
Ceny začínají na částce za sedan kolem 6 525 000 korun, za kupé kolem 7 180 000 korun a za kabriolet kolem 7 850 000 korun. Přestavba zahrnující kompletní odstrojení vozu a jeho následnou renovaci zabere něco kolem šesti až devíti měsíců.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz