Historie automobilky Bentley | Kdo by neznal legendární grandtourery značky Bentley. Tato automobilka svými vozy proslula po celém světě. Jsou elegantní a výkonné. Jak ale jejich výroba začala?
V roce 1919 byla společnost založena Walterem Owenem Bentleym. Ve světě motorů nebyl rozhodně žádným nováčkem. Proslavil se během 1. světové války se svými rotačními leteckými motory. Jeho motory poháněly stíhačky Sopwith Camel a Sopwith 7F.1 Snipe.
Čím se odlišují vozy Bentley
Vozy Bentley prokázaly mimořádné parametry již ve svých začátcích. Woolf Barnato byl schopen vyhrát s vozem Bentley 6,5l závod z Cannes do Londýna. Tento závod se odehrával v normálním provozu a k překonání kanálu La Manche museli jezdci použít trajekt. Jeho vozu se později začalo přezdívat Blue Train Bentley. V letech 1927 až 1930 se podařilo vozům značky Bentley čtyřikrát vyhrát závod 24 hodin Le Mans. Jejich nejbližší konkurencí bylo Bugatti. Tyto vozy byly velice odlišné. Bentley byly velké a trvanlivé, zatímco Bugatti byly lehké, křehké a elegantní.
Zařazení pod Rolls-Royce
V důsledku hospodářské krize v roce 1929 byla automobilka prodána společnosti Rolls-Royce. Došlo ke sloučení výrobních procesů, takže vozy od sebe odlišovaly snad jen masky chladiče. Bentley bylo také prodáváno jako levnější alternativa. Oblíbenosti se pod značkou Rolls-Royce dostalo hlavně modelu Continental.
Poté nastal rok 1998. V tomto roce odkoupil Volkswagen Group společnosti Bentley i Rolls-Royce. Motory do vozů byly dodávány značkou BMW. Jednalo se hlavně o osmiválce dvanáctiválce. Pod VW Group byly vozy vyráběny do roku 2002. Po tomto roce přešlo právo na produkci vozů Rolls-Royce na značku BMW.
V roce 2003 bylo poprvé představeno Bentley Continental GT. Jedná se o luxusní coupe s V12 od Volkswagenu. Poptávka byla tak vysoká, že továrna nebyla schopna vozy vyrábět. Část výroby proto byla přesunuta továrny VW. Později se výroba vrátila zpět do továrny v Crewe.
Další informace o historii automobilek a výrobců najdete na motoristika.cz