Již pátá generace Renaultu Clio se představuje svým zákazníkům také ve verzi R.S. Line a Initiale Paris.
Clio je klíčovým vozem Renaultu
Nová, v pořadí již pátá generace kompaktního Clia je jasný důkaz toho, že jde o klíčový vůz značky. Nová řada vznikla podle motta Evoluce&Revoluce. Co to znamená? Interiér se radikálně mění od původní verze, ale exteriér přišel jen s nepatrnými změnami. Styl Clia je už dlouhé roky nadčasový a tak není divu, že se designéři zaměřili spíše na úpravu interiéru, který musí jít nutně s dobou, zvláště co se komfortu a technologií týče. Renault patří mezi nejprodávanější vozy v Evropě a soustavně od roku 2012 jejich prodej roste.
Zaměřeno na exteriér
Exteriéru dominují nové přední světlomety, inspirované od větších modelů značky. Dnes již klasické styly „klů“ diod denního svícení tvoří motiv písmena C. Změny se dočkaly také zadní světlomety, které jsou oproti původnímu modelu výraznější. Grafika je opět inspirována motivem písmena C, co dotváří ucelený design vozu. To jsou asi jediné výrazné prvky, opomineme-li ještě úpravu třetího brzdového světla umístěného v horní části zadního okna, které Clio na zevnějšku postihly.
Design se mění dle balíčků
Abyste se přece jen mohli odlišit od ostatních cliaťáckých nadšenců, můžete si dokoupit individualizační balíčky, které mají speciální varianty R.S. Line a Initiale Paris.
Sportovní verze R.S. Line je pro tuto modelovou řadu naprostou novinkou, respektive jde o nástupce dnešní GT Line. Tato novinka dostane například novou masku, tvořenou tvary včelích plástů, přepracovanou záď a sedmipalcová kola se sportovním designem. Uvnitř najdete například sportovní sedadla, karbonové dekorace a sportovně vyhlížející volant z perforované kůže a samozřejmě nesmějí chybět hliníkové pedály.
Velice elegantní verze Initiale Paris je sice u Renaultu známá už delší dobu, u menšího Clia však bude její design malinko inovován. Verze pro Clio bude ozvláštněna o chromové detaily, postavená bude na sedmnáctipalcových kolech, uvnitř se budeme moci těšit na kožené čalounění v luxusním černém nebo světle šedém provedení. Specifické pro tuto řadu bude také jemné kožené čalounění volantu.
Rozměry Clia
Nová verze Clia bude mít menší rozměry. Zmenší se asi o čtrnáct milimetrů, na celkovou délku 4 048 milimetrů. Výška vozu je 1 440 milimetrů a širší je asi o 30 milimetrů. Interiér navzdory upravené velikosti nabídne dostatek prostoru nejen vepředu, ale také pro pasažéry na zadních sedadlech. Designéři slibují příjemné svezení i na delších cestách. A že půjde o miláčka vhodného na cesty, dokazuje také velikost zavazadlového prostoru, která činí 391 litrů, což je na kufr vozu v této třídě opravdu velkorysý. Uvnitř vozu také výrobce slibuje šestadvacet litrů odkládacího prostoru.
Informace o motorizaci
Automobilka zatím nedodala potřebné informace, týkající se techniky a motorizace. Dle odhadů se jí dočkáme v následujících dnech. Když však vezmeme v potaz marketingovou strategii spolu s nabízenými současnými motory, je nadmíru jasné, že se dočkáme litrového tříválce, který se už objevil v novém Nissanu Micra. Jde o motor 0,9 TCe, dostupný ve dvou verzích, s odlišnou technikou. To už je ale kapitola sama pro sebe, kterou vám zanedlouho představíme.
Nová generace Clia se nám poprvé ukáže na letošním ženevském autosalonu. Plánovaný prodej je v září.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz