F.B Mondial Pagani jako půvabný italský café racer

0
322
Zdroj foto- fbmondial.es

Italská značka F.B Mondial, zabývající se výrobou motocyklů, si letošní rok pro své fanoušky připravila okouzlující model Pagani. Jde o elegantní café racer.

Motocykly s historií

Značka F.B Mondial má za sebou již poměrně dlouhou historii, sahající do druhé poloviny třicátých let dvanáctého století. Tehdy při jejím zrodu stál italský hrabě Giuseppe Boselli, který se svými bratry založil firmu, zabývající se výrobou stylových motorek. Značka se specializovala na výrobu sportovních motocyklů a s každým dalším úspěšným modelem stála na předních příčkách všech motocyklových soutěží. Postupem času se značka dostala do finančních potíží, protože nedokázala konkurovat levnějším a výkonným modelům z Japonska.

V roce 2014 se potomek vznešené italské rodiny Boselli, Pier Luigi Boselli, pokusil obnovit, spolu s Cesarem Gallim, nadšencem do motocyklů, výrobu slavných modelů. A značku F. B. Mondial oživil. Italská značka v současnosti nabízí celou řadu půvabných modelů, které baví nejen nadšence sportovní jízdy, ale také milovníky klasických a stylových café racerů. Nejslavnější modely jsou HPS 125i a HPS 300i.

Zdroj foto: fbmondial.es

Zrodila se novinka

A právě z těchto dvou oblíbených modelů vzniká novinka pro rok 2019. Nový model Sport Classic nese vznešené jméno Pagani 1948, které se postaví vedle stávajících modelů a to rovnou ve dvou provedeních s rozdíly mezi výkonem a objemem.

Označení Pagani není náhodné. Jedná se o vzdání holdu veleúspěšného jezdce, který stál za prvními úspěchy značky na závodních tratích v době na konci třicátých let. Pagani si odnesl mistrovský titul z Mistrovství světa silničních motocyklů v roce 1949 ve třídě do 125 cm3.

 Pohonné jednotky

Pod kapotou tohoto modelu dřímá kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec DOHC s objemem 124,2 cm3 a výkonem 11 kW s 15 koňmi při 9 750 otáčkách za minutu nebo kapalinou chlazený jednoválec DOHC s objemem 249 cm3 s výkonem 18,5 kW a 25 koňmi při 9 000 otáčkách za minutu.

Technické parametry

Pagani 1948 má v obou výkonostních verzích rozvor kol 1370 milimetrů, výška sedla je umístěna v 775 milimetrech a shodné jsou také brzdové systémy s rozměry kol 17 palců. Rozdíl je pouze ve hmotnosti, která činí 130 a 135 kilogramů.

Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz

Vložit komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here