Modernizovaný model S60 představuje ceny pro český trh. V nabídce je už absence dieselových agregátů. Namísto nich nastupuje první plug-in hybrid.
Volvo S60 je už konečně pro český trh
Model S60 přichází v modernizované podobě na český trh a konečně můžeme nahlédnout na ceny i výbavu. Oproti stávající verzi přichází s atraktivnějšími barvami R-Design a Inscription. Jinak je vůz odvozený od většího modelu, kombíku V60. Nejlevnější verze startuje na 1 087 000 korunách a pod kapotou má ukrytý benzinový dvoulitr T4 s výkonem 140 kW, pohonem předních kol a osmistupňovou samočinnou převodovkou.
Varianta Inscription
Základní verze Inscription obsahuje kožený volant, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí pozice vnějších zpětných zrcátek a sedačky, obložení interiéru dřevem, klíč s kůží potaženým pouzdrem, kožené čalounění, navigaci, parkovací senzory, tempomat, diodové světlomety, asistent hlídající auto ve svém pruhu, digitální přístrojový štít a osmnáctipalcová kola z lehkých slin. Sedan S60 je oproti odvozené verze kombíku V60 levnější o 87 000 korun.
Varianta R-Design
O něco nadupanější, sportovnější verze R-Design má trochu přepracovaný vzhled do sportovnějších tvarů. Na první pohled zaujmou sportovní osmnáctipalcová kola s pětipaprskovými koly v černém provedení. Sportovně vyhlížející je i maska chladiče nebo černé detaily karoserie.
V interiéru na nás bude čekat kontrastní zpracování použitých materiálů, sportovní pedály, sportovní volant, kontrastní prošívání na sedadlech, která jsou navržena v kombinaci kůže a perforovaného textilu. Sedadla se dají samozřejmě elektricky nastavit a zároveň si zapamatují danou polohu pro pozdější použití. O správnou sportovní jízdu se postará sportovnější naladění podvozku, obsahující tužší pružiny a tlumiče. R-Design startuje na částce 1 102 900 korun.
K dispozici budou další varianty a motorizace
Automobilka samozřejmě počítá i s dalšími variantami. Nižší stupně Momentum a Momentum Pro čekají na odhalení cen, které automobilka Volvo plánuje až na čtyřicátý šestý výrobní týden v tomto roce. K dispozici budou i nejsilnější motory s označením T6 s výkonem 228 kW, pohánějící všechna čtyři kola a moderní plug-in hybrid T8 Twin Engine.
O dieselu už neuslyšíme
Když byl poprvé v Německu schválen zákaz vjezdu dieselových vozů do center měst, Volvo bylo mezi prvními automobilkami, které avizovalo ukončení prodeje vozů s dieselovými agregáty. Model S60 je toho prvním důkazem. S rozšířením nabídky o turbodiesely u této značky už počítat nemůžeme. Může za to i masivní pokles zájmu o vznětové motory, proto se jich chce Volvo postupně zcela zbavit.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz