Automobilka Hyundai neopomenula při modernizaci své nabídky také oblíbené SUV Tuscon. Design se příliš od původní verze neliší, modernizace v oblasti interiéru je však značná.
Hyundai Tuscon třetí generace
Tuscon má za sebou již dvě větší modernizace, přičemž druhá nese označení ix35. Vůz, vyráběný v českých Nošovicích, opět ve své třetí generaci nese název Tuscon. Druhá generace se prodává již třetím rokem.
Modernizace se představila na autosalonu v New Yorku, kde mnozí na první pohled ani nepostřehli, že došlo k nějakým změnám. Dokud se ovšem neotevřely dveře. Interiér září novými prvky, které nás opravdu baví. Ty Hyundai opět posouvají o třídu výše.
Automobilka slibuje prodej faceliftové verze Tusconu už během letošního roku, buďme ale ještě konkrétnější. K dostání bude přibližně v půlce léta.
Exteriér s nepatrnými, ale povedenými změnami
Sice musíme hodně pátrat, abychom si změn všimli, ale přece jsme nějaké našli. Nejvýznamnější změna nastala na přepracované masce chladiče. Designéři si také trochu pohráli s nárazníkem a světlomety, které se dají zakoupit ve verzi full-LED. Zadní partie nárazníku je rovněž poupravena, sejně tak, jako koncová světla. Pravda, ty mají strohé tvarování, ale v jednoduchosti je krása.
Interiér podle nejnovějších trendů
O tom, že se v Hyundai snaží jít s dobou a opravdu se jim to daří, nasvědčuje také modernizace Tuscona, ve kterém byla kompletně přepracovaná palubní deska. Najdeme zde již tradičně volně stojící obrazovku multimediálního systému s úhlopříčkou sedmi palců. Nabídne pohodné ovládání, které nám již bylo představeno u modernizované verze i30.
Nově byly do kabiny přidány USB korektory jako dopředu tak dozadu, možnost nabíjení mobilních zařízení během cesty bezdrátovým dobíjením, přibyl také hudební systém Krell.
Optimalizovaná motorizace
Nově se v Tusconu objeví šestnáctistovka o výkonu 85 kW nebo 98 kW s pohonem na přední kola. Tato verze je poháněna manuální převodovkou. Pokud si pořídíte silnější verzi, budete si ji moci doplnit se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a možností pohonu všech kol.
Vrcholovou motorizací je pak turbodiesel 2.0 CRDi s výkonem 137 kW. (tento motor byl k dostání u starší verze, avšak nově mu přibyl jeden kilowatt) K dispozici bude manuální šestistupňová převodovka nebo osmistupňový manuál, samozřejmě s pohonem všech kol.
Benzinové agregáty mají výkonnostní zastoupení v podobě 1.6 DGI s 97 kW nebo 130 kW. Přední nápravu pohání manuální převodovka, kterou lze kombinovat s pohonem všech čtyř kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Tuscon nabízí také hybridní verzi, která využívá 48 V systém.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz