Cupra je od nedávna samostatnou značkou, která pod svá křídla bere všechny sportovní vozy Seatu. Nyní přichází s čistě elektrickým vozem, E-Racer. Hodlá mít v budoucnu všechny vozy na elektriku?
Představivost u Cupra by byla
O tom, že v budoucnu budeme jezdit na elektriku, není pochyb. Pro fanoušky zběsilé jízdy však zábava nekončí, naopak. Cupra přichází s modelem, který ukazuje sportovní vůz, vhodný pro závodní okruhy, poháněný čistě elektrickým pohonem. Že půjde o dostupné auto, nabízející dynamickou jízdu, není pochyb.
Cupra E-Racer je elektrickým vozem, určeným na automobilové závody. Vozy poháněné elektrickým motorem jsou neustále inovovány, proto i závodní vozy mohou nabídnout nezapomenutelný zážitek z každého závodu.
Vozy na elektriku mohou být opravdu dravými stroji. Tento fakt nám velmi často servíruje například americká automobilka Tesla. Pro běžné smrtelníky přichází Cupra se svým E-Racerem, který zaručuje neuvěřitelné jízdní vlastnosti. Z nuly na sto má zrychlit za 3,2 sekundy a omezovač rychlosti se zastaví na 270 km/h.
Co ukrývá nejmodernější elektrický agregát
Výkonný elektromotor se skládá ze čtyř výkonných elektromotorů, umístěných v zadní části vozu. Podle předběžných informací by měl celkový výkon dosahovat v rozmezí od 300 do 500 kilowattů, poháněn bude redukčním převodem. Motory zvládnou 12 000 otáček za minutu. Ve srovnání se závodními automobily je to výrazně více!
Baterie má třiadvacet modulů, z čehož každý modul obsahuje 264 článků. Celkem je ve voze použito 6072 článků. Plné nabití akumulátorů slibuje výrobce za zhruba čtyřicet minut. Celková hmotnost baterií je 450 kilogramů a podle konstruktérů tvoří čtvrtinu pohotovostní váhy vozu. Pro dokonalé jízdní vlastnosti bylo nutné rozmístit akumulátory po celé spodní části E-Raceru.
Aerodynamika inspirována Leonem
Pro optimální dosaženou rychlost musí být dobře zvládnutá aerodynamika, která vychází podle konstruktérů ze Seatu Leon. Karoserie závodního vozu byla speciálně upravena a vyztužena ochrannou ocelovou klecí. Na voze zmizela zpětná zrcátka, která jsou nahrazena kamerami. Dění kolem vozu řidič sleduje na displeji palubní desky.
E-Racer jezdí úplně jinak. Zvláště akcelerace je mnohem vyšší, než u běžného spalovacího motoru. Vtipný zvuk, připomínající komára pak dává vozu novou přezdívku „komár na asfaltu.“
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz