Historie automobilky Hyundai | Automobilka Hyundai je významnou jihokorejskou automobilkou. Založena byla již v roce 1947. První evropský závod vznikl v roce 2006 v našich Nošovicích u Prahy. Znáte celou historii značky?
Automobilka Hyundai působí na trhu již řadu let a její vozy jsou svým designem stále populárnější. Značku založil už v roce 1947 obchodník s rýží Chung Juyung. První myšlenka nesměřovala k výrobě osobních vozů! Společnost vznikla jako opravárenský podnik pro nákladní a osobní vozy. Vize o tom, že by společnost mohla začít vyrábět své vlastní vozy, přišla až s postupem času. Konečně v roce 1967 přišla divize, zaměřená na výrobu a prodej osobních automobilů.
Hyundai je jedním z největších producentů aut v Jižní Koreji
Automobilka Hyundai patří spolu s Kiou k největším výrobcům osobních aut v Jižní Koreji a je druhým největším producentem vozů v Asii, hned po Toyotě. Pak přišla na scénu obchodní krize, se kterou se automobilka velmi dobře otřásla. Už v roce 2009 se stala nejrychleji rostoucí automobilovou společností na světě. V roce 2010 se stala čtvrtým největším výrobcem vozů na celém světě, a to prodanými 1,7 miliony vozy.
Spolupracuje i s jinými automobilkami
Hyundai se nebojí spolupráce s ostatními automobilkami a tak s Fordem vyrobila první automobil Cotina. Výsledky spolupráce byly ohromující a tak se rozhodla pro další spolupráci, tentokrát s inženýry z Británie, kteří zkonstruovali malý vůz nižší střední třídy Pony, vyráběný do roku 1990. Následoval nástupce s názvem Hyundai Excel a stal se prvním vozem značky, který měl pohon na přední kola. Nižší střední třídu obsadil vůz Stellar, prodávaný do roku 1983 a Sonata, prodávaný do roku 1985.
Model Accent a Dynasty byly velmi oblíbenými modely, stejně tak jako model Dynasty, který se začal vyrábět v roce 1996. O dvanáct let později ho nahradily vozy genesis a Equss.
Změna vedení a další rozvoj značky
V roce 1999 došlo ke změně vedení. Společnost řídí syn zakladatele společnosti Chung Mong Koo, kterému se rok předtím podařilo odkoupit velký podíl v automobilce Kia. V roce 2001 se Chung Mong Koovi podařilo uzavřít partnerství se společnostní DaimlerChrysler, producentem vozů Mercedes. Automobilka Hyundai dostala přístup k moderním technologiím a odstartovala se vlna modernizace. Hyundai začala velkou měrou investovat do dlouhodobého rozvoje a výzkumu.
Rozvoj vedl k expanzi výroby do celého světa. Výrobní linky míří do Severní Ameriky a Indie, Číny, Turecka i Ruska. Za výrazné podpory státu se v roce 2006 postavil první evropský závod a to v našich Nošovicích u Ostravy.
V tom samém roce postihl automobilku korupční skandál na účet šéfa Chung Mong Kooa, který byl odsouzen na vytváření fondů pro úplatky. Samozřejmě netrvalo dlouho a po získání milosti se opět vrátil do své funkce.
Další informace o historii automobilek a výrobců najdete na motoristika.cz