Mazda se chlubí novou generací své kompaktní trojky. K dostání bude ve verzi sedan nebo pětidvéřového hatchbacku.
Mazda 3 boduje od roku 2003
Automobilka svým modelem Mazda 3 zabodoval od první chvíle, kdy se dostala na prodejní trh. Od roku 2003 se prodalo neuvěřitelných 6 milionů vozů. V roce 2009 přišla první omlazovací kúra Mazdy 3, která dala modelu novou techniku i atraktivnější design. Navíc získal i lepší karosářskou péči a to v podobě ochrany proti korozi. V roce 2013 přišla další faceliftová bomba, která se od předešlých dvou designů zcela lišila. S novou řadou navíc přijela myšlenka Skyactiv, ukrývající podlahovou plošinu, pohonnou jednotu, převodovku i podvozek a moderní design stylu Kodo.
Nová generace je tady
Čtvrtá generace slaví premiéru právě v těchto dnech a design vycházející ze stylu Kodo se rozvíjí naprosto správným směrem. Z fotek je patrné, že si model zachovává své základní rysy ze třetí generace, avšak trochu upravené současným trendům. Navíc je vůz navržen do lepších dynamických linií.
Technika Skyactiv
Automobilka Mazda u svého trojkového kompaktního modelu opět rozvíjí techniku v podobě Skyactiv. Ta se týká především modernějších pohonných jednotek. K dispozici bude zážehový motor Skyactiv-G o objemu 1.5, 2.0 a 2.5 litru. Vznětový motor Skyactiv-D bude k dispozici o objemu 1.8 litru. Nejvíce se těšíme na nový benzinový motor Skyactiv-X, využívající k zapalování vysokou teplotu ve válci, nikoli svíčky.
Upraveny byly rovněž i převodovky, k dispozici jsou šestistupňové samočinné i manuální, přestože se bude využívat technický základ z předešlé verze.
Modernější karoserie tvoří plechy s pružností v tahu 980 MPa a u novinky tvoří hmotnostní podíl plechů o vyšších 30 procent. Mazda se také o něco změnila co se do velikosti týče. Rozvor nápravy nyní činí 2 275´milimetrů, sedan je dlouhý 4 662 milimetrů a hatchback 4 459 milimetrů, šířka obou karosářských verzí je 1 797 milimetrů a výška činí 1 445 milimetrů.
Na americkém trhu by se podle zástupců značky Mazda mohla nová trojka objevit počátkem roku 2019. Kdy se na ní podíváme v Evropě, zatím není známo.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz