Sportage je nejprodávanější model japonské automobilky Kia na evropském trhu. Od roku 2019 se bude prodávat s osvěženým designem i moderními technologiemi!
Kia Sportage se v současnosti prodává již ve čtvrté generaci od roku 2015. Nastal proto nejvyšší čas na vzhledové i technologické novinky. Verze pro pátou generaci dostane nový měřící cyklus spotřeby WLTP a hybridní pohon EcoDynamics+.
Facelift ještě elegantnější
Už současná verze Sportage má elegantní linie a její roztomilý kukuč si lidé oblíbili na první pohled. Proto se designéři drželi hlavních linií, upraven byl zadní i přední nárazník tak, aby byl stále atraktivní a přitom zajímavý. Vepředu prošla změnou maska chladiče, svítilny i rámování kolem mlhových světel. Zadní nárazník s lehkými prolisy vypadá spolu s upravenými svítilnami dobře, jen máme obavu, že v davu se tak trochu ztratí. Nový design dostaly také kola o průměru 16, 17 a 19 palců a za příplatek si auto můžete vystylizovat nejrůznějšími chromovými prvky a novými barevnými odstíny. Milovníky luxusu potěší nová verze GT Line s černou maskou chladiče a chromovanými lištičkami na prazích, která stojí na devatenáctipalcových kolech v originálním designu Kia.
Uvnitř vozu už je novinek podstatně méně, to důležité omlazené ale je. Nově si zákazníci mohou užívat vizuálně přitažlivější volant, malých grafických úprav se dočkala také přístrojovka. Interiér je laděn do odstínů šedé a černé, GT bude mít ještě kožené čalounění na sedadlech. Vše potřebné si navolíte na osmipalcovém dotykovém displeji moderního infotainmentu a o bezpečnost se postará řada bezpečnostních asistentů, včetně systému sledujícího celou situaci kolem vozu při parkování.
Hybridy Kiou vládnou
Nové modely se už výhradně prodávají s moderními hybridními technologiemi. Konkrétně Kia Sportage dostane vznětový motor s mild hybridní technologií s napětím osmačtyřiceti voltů. Kia už ve svém portfoliu nebude nabízet jen hybrid, ale také plug-in hybrid, elektromobil i 48 voltový mild-hybrid. Tak se chce postarat o snížení emisí oxidu uhličitého na fleet v novém měřícím cyklu WLTP a to o čtyři procenta.
Logickým krokem automobilky je změna u dieselového agregátu 1.7 CRDi, který nahradí nový agregát o objemu 1.6 CRDi U3. Tento motor je v současnosti nejčistším dieselem, který kdy automobilka Kia vyrobila. K dispozici bude s výkonem 85 kW a 100 kW. Na novinku se můžeme těšit už na konci letošního roku.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz