Maserati nabízelo svůj super sportovní vůz Levante do letošního roku výhradně se šesti válci. Letos konečně na evropský trh zamíří osmiválcová verze.
Vidlicový osmiválcový motor v modelu Levante mělo premiéru letos na jaře ve supersportovní verzi Levante Trofeo. Tato verze má v motoru ukrytý výkon 434 kW. Nyní přichází na evropský trh oslabená varianta Levante GTS. Ta nabídne zákazníkům v nejostřejším modelu 404 kW.
Opravdu nadupaný motor
Jak už bylo řečeno, pod kapotou se ukrývá vidlicový osmiválec. Ten má objem 3,8 litru a disponuje dvěma turbodmychadly. Takto postavený agregát známe z modelu Quattroporte GTS. Motor má 730 N.m. v rozmezí mezi 2 500 a 5 000 otáčkami. Motor, vyráběný ve stáji Ferrari, má zrychlení z nuly na sto za 4,2 sekundy a pohání speciálně nakalibrovaná všechna čtyři kola. Maximálka je stanovena na 292 km/h.
Pro zajímavost: Levante Trofeo v ostré verzi má největší výkon 434 kW. Motor má 730 N.m. v rozmezí mezi 2 250 a 5 000 otáčkami. Převodovka je rovněž osmistupňová automatická, maximálka u Levante Trofeo je přes 300 km/h a z nuly na sto se vyšplhá za 3,9 sekundy.
Maserati Levante GTS má speciálně upravený podvozek
Maserati Levante GTS má speciálně nastavený podvozek, který přísně koresponduje chování „gran turisma.“ Luxusní prky v letošní verzi Levante GTS očekávejte v podobě koženého čalounění. To lze za příplatek nahradit kůží Pieno Fiore. Sportovní pedály jsou samozřejmostí, stejně tak jako nepostradatelný hudební systém Harman Kardon se 14 reproduktory.
Už v příštím roce se však model GTS dočká menších změn, do vínku mu bude přidán například intuitivněji ovládaný multimediální systém MTC+ s upravenou grafikou, volič automatické převodovky a adaptivní full-LED Matrix světlomety, které budou za příplatek.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz