Výrobce motocyklů Indian Motorcycle svým novým modelem FTR1200 navazuje na úspěšný závodní model FTR750. Přichází ve dvou verzích!
Indian Motorcycle cílí na dravé jezdce
Motocykly Indian mají pod kapotou dravé srdce. O tom svědčí také speciální FTR750, který se vrátil do profesionálních závodů pro Flat Track. Tento model byl konstruktéry sestaven přímo pro závody a to na hliněných oválech, které se později staly velkou inspirací pro koncept modelu Scout FTR1200 Custom. A nyní se tento model přestavuje ve své plné kráse.
Koncept motorky učaroval všechny nadšence zběsilé jízdy
Koncept Scout FTR 1200 Custom už na úvodu své premiéry dostal velikých ohlasů ze širokého publika veřejnosti a to nejen u fanoušků Indian. Koncept využíval jméno modelové řady Scout, ale oproti ostatním modelům vynikal super lehkou konstrukcí. Motocykl na první pohled vypadal tak, že jej tvoří jen srdce motoru a kola.
Pak konečně přišla zpráva od společnosti Indian Motorcycle, že už od začátku léta pracuje na plnohodnotném stroji, vycházejícího z konceptu Scout FTR 1200 Custom. První prototyp se představil v Kolíně nad Rýnem před několika dny a to těsně před zahájením motosalonu Intermot.
Konstrukce FTR1200
Základem motorky je trubkový rám, ve kterém je uložen kapalinou chlazený vidlicový dvouválec s objemem 1 203 ccm. Nejnižší výkon 88 kW pohání 120 koňských sil při 8 250 otáčkách za minutu a točivým momentem 115 N.m při 6 000 otáčkách za minutu. Síla pak ovládá zadní kolo díky šestistupňové převodovce s antihopingovou spojkou.
Rozvor kol udává Indian 1 524 milimetru, celková délka činí 2 286 milimetrů a sedlo je usazené ve výšce 841 milimetrů. Obutí kol na předním 19 palcovém kole a zadním 18 palcovém kole spadá do speciálně navržených pneumatik Dunlop DT3-R. Stroj zabrzdí vpředu čtyřpístkové třmeny Brembo M4.32 s 320mm kotouči a jeden kotouč o velikosti 265 mm s dvoupístkovým třmenem vzadu.
Základní model FTR 1200 je postavený na podvozku, osazeném nestavitelnou přední vidlicí a zadním tlumičem s nastavením předpětí a odskoku. Standardem je LED osvětlení a USB port pro nabíjení i tempomat.
Model FTR 1200 S nabízí plně stavitelné odpružení předního i zadního kola, možnost přepínání jízdních režimů na Sport, Standard a Rain, kontrolu trakce i systém, zabraňující přerácení stroje s jezdcem na záda při jízdě na zadním kole. Nabízí také digitální přístrojový štít Ride Command s rozhraním Bluetooth.
Základní verze přijde na 385 000 korun, FTR 1200 S pak vyjde na 419 000 korun.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz