Modernizace nejúspěšnějšího zástupce své značky v sobě snoubí atraktivní design a velmi spolehlivý motor. Jak se vám nová Honda CB500X líbí?
Výrobce motocyklů Honda patří mezi nejoblíbenější a co se do prodejů týče nejúspěšnější značky. Není proto divu, že se do omlazovacích procedur svých stávajících modelů pouští se vší vervou a pečlivostí. Jendou takovou proměnou si prošla i Honda CB500X.
Mezigenerační proměna už byla na čase
Honda CB500X se prodávala od roku 2013 spolu se svými sourozenci Honda CB500F a Honda CBR500R. Honda CB500X má velmi blízko svým designem k cestovním endurům, přičemž atraktivita designu se spolehlivou pohonnou jednotkou a velmi stabilním podvozkem zajistila modelu úspěch u zákazníků. První úprava Hondy CB500X proběhla v roce 2016, kde dostala jisté úpravy ochrany proti větru a větší palivovou nádrž.
Sezóna 2019 přivítá CB500X větší modernizaci. Přinese lepší techniku, lepší komfort pro jezdce i atraktivnější design.
Nová technika
Honda CB500X má v sobě ocelový rám, ukrývající nově dvouválec s objemem 471 ccm. Ten oproti stávajícímu motoru poskytuje nově o čtyři procenta vyšší výkon i točivý moment v rozmezí od tří do sedmi tisíc otáček. Technici poladili úpravy v časování sacích i výfukových ventilů a použili nový výfukový systém.
Motor má nadále totožné hodnoty jako stávající verze a to 35 kW a 47,6 koní při 8 600 otáčkách za minutu a točivým momentem 43 N.m při 6 500 otáčkách za minutu. K dispozici je nová antihoppingová spojka a šestistupňová převodovka, která posílá sílu z motoru zadní kolo.
Nový design
Pro modelový rok 2019 si fanoušci nové Hondy CB500X mohou těšit třeba na kompletní LED osvětlení a přepracovaný LCD přístrojový displej, se zobrazením zařazeného rychlostního stupně a indikátorem vhodného řazení.
K dispozici jsou také robustnější a ostřeji lomené kapoty, které zlepšují nejen aerodynamiku, ale také ochranu jezdce při nepřízni počasí. Užší sedlo dodá lepší stabilitu a komfortnější pocit z jízdy, nový výfukový systém ladí oku a přitom má vliv na lepší dravost motoru. S novou Hondou CB500X si budete moci vychutnat i cestu na zhoršených silnicích nebo na zcela nezpevněných komunikacích, díky devatenáctipalcovému komu vpředu a delším zdvihům odpružení předního a zadního kola.
Celkové rozměry
Honda CB500X má rozvor kol 1 445 milimetrů, délku 2 155 milimetrů, šířku 825 milimetrů a výšku 1 410 milimetr. Sedlo je ukotveno ve výšce 830 milimetrů a pohotovostní váha činí 197 kilogramů. Motocykl je určený pro řidiče s řidičským oprávněním kategorie A2.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz