

V segmentu amerických cruiserů střední váhy dominují dvě značky s hlubokými kořeny a odlišnou filozofií – Harley-Davidson a Indian Motorcycle. Jejich modely Sportster S a Scout Bobber jsou přímými konkurenty, kteří spojují klasický design s moderní technikou. Tento článek přináší komplexní srovnání těchto dvou strojů z pohledu výkonu, techniky, jízdních vlastností, designu i emocí.
Motor a výkon
Harley-Davidson Sportster S je poháněn revolučním motorem Revolution Max 1250T, což je kapalinou chlazený dvouválec do V o objemu 1 252 cm³. Tento moderní agregát s DOHC rozvodem a variabilním časováním ventilů produkuje 121 koní při 7 500 ot/min a 127 Nm točivého momentu při 6 000 ot/min. Motor je laděn s ohledem na lineární zátah a vysoký výkon, což je v segmentu cruiserů neobvyklé – jedná se o jeden z nejvýkonnějších motorů ve své třídě.
Indian Scout Bobber používá tradičnější kapalinou chlazený dvouválec do V o objemu 1 133 cm³. Poskytuje 100 koní při 7 200 ot/min a 97 Nm při 5 900 ot/min. Jeho projev je hlubší, hutnější a mechanicky „klasický“. Není tak agresivní jako Revolution Max, ale pro milovníky staré školy má neodolatelné kouzlo.
Podvozek a ovladatelnost
Sportster S má moderní rám, kde motor tvoří nosný prvek konstrukce, což snižuje hmotnost a zvyšuje tuhost. Má USD vidlici Showa (43 mm) a centrální zadní tlumič s nastavením. Oproti starším Harleyům je ovladatelnost na zcela nové úrovni – motorka je pevná, stabilní a v zatáčkách překvapivě jistá. Kola s tlustými pneumatikami však trochu omezují agilitu.
Scout Bobber staví na tradičním ocelovém rámu a klasickém odpružení s nižším zdvihem. Má teleskopickou vidlici 41 mm a dvojici zadních tlumičů bez nastavení. Jeho jízdní projev je méně sportovní a více uvolněný – ideální pro klidnější tempo. V zatáčkách je stabilní, ale méně přesný při agresivnější jízdě.
Ergonomie a posed
Sportster S sází na nízkou výšku sedla (753 mm), dopředu posunuté stupačky a sportovnějším sklonem těla. Je to mix dragsterového a cruiserového stylu. Jezdec má dostatek prostoru, ale pro delší cesty může být pozice únavná, zvláště pro vyšší postavy.
Scout Bobber nabízí podobnou nízkou výšku sedla (649 mm) a „bobber“ styl s minimalistickým sedlem a rovnými řídítky. Posed je velmi nízký a relaxační, ale stupačky jsou více pod tělem, což poskytuje pohodlnější pozici při delší jízdě. Komfort je však omezený kvůli tvrdšímu zadnímu odpružení.


Výbava a elektronika
Harley-Davidson Sportster S vyniká bohatou výbavou: barevný TFT displej, Bluetooth konektivita, 3 jízdní režimy (plus vlastní), náklonové ABS, kontrola trakce, tempomat. Je to moderní motocykl v pravém slova smyslu – Harley se zde jasně distancuje od své „retro“ minulosti.
Indian Scout Bobber nabízí analogový tachometr s malým digitálním displejem, bez elektronických jízdních režimů či pokročilé kontroly trakce. ABS je standardní, ale jinak se jedná o zcela mechanický zážitek, který osloví puristy.
Design a zpracování
Sportster S přináší moderní reinterpretaci klasického Harley designu – masivní výfuky, mohutná přední pneumatika, kompaktní proporce. Design je velmi výrazný a polarizující – někomu se líbí futuristický styl, jiný může postrádat tradiční linie Harley-Davidson.
Scout Bobber ctí klasický bobber styl – široké blatníky, rovné sedlo, čisté linie. Je to motorka, která vypadá nadčasově a vynikne jak na srazu, tak před kavárnou. Zpracování detailů je precizní a působí kvalitně, byť jednodušeji než u Harleyho.
Servis a spolehlivost
Harley-Davidson nabízí servisní intervaly po 8 000 km, s moderní konstrukcí motoru a dobrým přístupem k diagnostice. Náhradní díly a doplňky jsou široce dostupné, ale cena za servis bývá vyšší kvůli prémiovému postavení značky.
Indian má servisní intervaly obdobné, každých 8 000 km, ale údržba motoru je díky jednodušší konstrukci často méně náročná. Cena servisu je o něco nižší, ale dostupnost některých dílů může být omezenější mimo velká města.
- Harley-Davidson Sportster S je moderní muscle bike s pokročilou elektronikou a extrémním výkonem, ideální pro jezdce, kteří chtějí klasickou značku v moderním kabátě a nebojí se prémiové ceny.
- Indian Scout Bobber osloví ty, kteří hledají tradiční cruiserový zážitek s jednoduchou mechanikou a silnou vizuální přitažlivostí – je to návrat ke kořenům bez kompromisů.
Obě motorky nabízejí zcela rozdílný přístup k tématu amerického stylu a svobody, a jejich výběr závisí hlavně na tom, zda upřednostňujete techniku a výkon, nebo autenticitu a jednoduchost.