• Databáze motorek
  • Databáze aut
  • Katalog firem
  • Galerie
    • Galerie – Kamiony
    • Galerie – Motorky
    • Galerie – Auta
  • Muzea a akce
    • Muzeum automobilů
    • Muzeum motocyklů
    • Kalendář auto akcí a srazů
    • Kalendář moto akcí a srazů
    • Kalendář tuning srazů a akcí
  • Diskusni forum
Auto-moto portál, magazín
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Přihlásit se
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta
Cestování
AUTO - MOTO videa
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Auto-moto portál, magazín
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky

Harley-Davidson Sportster S vs. Indian Scout Bobber – americké souboje stylu a síly

Jitka Chvapilová od Jitka Chvapilová
5.7.2025
v MOTO články
A A
0
harley davidson sportster
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en   –  ilustrační foto

V segmentu amerických cruiserů střední váhy dominují dvě značky s hlubokými kořeny a odlišnou filozofií – Harley-Davidson a Indian Motorcycle. Jejich modely Sportster S a Scout Bobber jsou přímými konkurenty, kteří spojují klasický design s moderní technikou. Tento článek přináší komplexní srovnání těchto dvou strojů z pohledu výkonu, techniky, jízdních vlastností, designu i emocí.

Motor a výkon

Harley-Davidson Sportster S je poháněn revolučním motorem Revolution Max 1250T, což je kapalinou chlazený dvouválec do V o objemu 1 252 cm³. Tento moderní agregát s DOHC rozvodem a variabilním časováním ventilů produkuje 121 koní při 7 500 ot/min a 127 Nm točivého momentu při 6 000 ot/min. Motor je laděn s ohledem na lineární zátah a vysoký výkon, což je v segmentu cruiserů neobvyklé – jedná se o jeden z nejvýkonnějších motorů ve své třídě.

Indian Scout Bobber používá tradičnější kapalinou chlazený dvouválec do V o objemu 1 133 cm³. Poskytuje 100 koní při 7 200 ot/min a 97 Nm při 5 900 ot/min. Jeho projev je hlubší, hutnější a mechanicky „klasický“. Není tak agresivní jako Revolution Max, ale pro milovníky staré školy má neodolatelné kouzlo.

Podobné články

highway 6510320 1280

Systémy komunikace mezi motocykly při jízdě v koloně

28.10.2025
motorbike 5880126 1280

Cloudová digitální servisní knížka pro motocykly

26.10.2025
bike 7057577 1280

Pokročilá ochrana motocyklů proti krádeži pomocí pohybových senzorů

24.10.2025
motorbike 438464 1280

Adaptivní systém dynamického značení jízdních režimů motocyklů podle počasí

22.10.2025

Podvozek a ovladatelnost

Sportster S má moderní rám, kde motor tvoří nosný prvek konstrukce, což snižuje hmotnost a zvyšuje tuhost. Má USD vidlici Showa (43 mm) a centrální zadní tlumič s nastavením. Oproti starším Harleyům je ovladatelnost na zcela nové úrovni – motorka je pevná, stabilní a v zatáčkách překvapivě jistá. Kola s tlustými pneumatikami však trochu omezují agilitu.

Scout Bobber staví na tradičním ocelovém rámu a klasickém odpružení s nižším zdvihem. Má teleskopickou vidlici 41 mm a dvojici zadních tlumičů bez nastavení. Jeho jízdní projev je méně sportovní a více uvolněný – ideální pro klidnější tempo. V zatáčkách je stabilní, ale méně přesný při agresivnější jízdě.

Ergonomie a posed

Sportster S sází na nízkou výšku sedla (753 mm), dopředu posunuté stupačky a sportovnějším sklonem těla. Je to mix dragsterového a cruiserového stylu. Jezdec má dostatek prostoru, ale pro delší cesty může být pozice únavná, zvláště pro vyšší postavy.

Scout Bobber nabízí podobnou nízkou výšku sedla (649 mm) a „bobber“ styl s minimalistickým sedlem a rovnými řídítky. Posed je velmi nízký a relaxační, ale stupačky jsou více pod tělem, což poskytuje pohodlnější pozici při delší jízdě. Komfort je však omezený kvůli tvrdšímu zadnímu odpružení.

indian scout
Author Kawijock, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en  –  ilustrační foto

Výbava a elektronika

Harley-Davidson Sportster S vyniká bohatou výbavou: barevný TFT displej, Bluetooth konektivita, 3 jízdní režimy (plus vlastní), náklonové ABS, kontrola trakce, tempomat. Je to moderní motocykl v pravém slova smyslu – Harley se zde jasně distancuje od své „retro“ minulosti.

Indian Scout Bobber nabízí analogový tachometr s malým digitálním displejem, bez elektronických jízdních režimů či pokročilé kontroly trakce. ABS je standardní, ale jinak se jedná o zcela mechanický zážitek, který osloví puristy.

Design a zpracování

Sportster S přináší moderní reinterpretaci klasického Harley designu – masivní výfuky, mohutná přední pneumatika, kompaktní proporce. Design je velmi výrazný a polarizující – někomu se líbí futuristický styl, jiný může postrádat tradiční linie Harley-Davidson.

Scout Bobber ctí klasický bobber styl – široké blatníky, rovné sedlo, čisté linie. Je to motorka, která vypadá nadčasově a vynikne jak na srazu, tak před kavárnou. Zpracování detailů je precizní a působí kvalitně, byť jednodušeji než u Harleyho.

Servis a spolehlivost

Harley-Davidson nabízí servisní intervaly po 8 000 km, s moderní konstrukcí motoru a dobrým přístupem k diagnostice. Náhradní díly a doplňky jsou široce dostupné, ale cena za servis bývá vyšší kvůli prémiovému postavení značky.

Indian má servisní intervaly obdobné, každých 8 000 km, ale údržba motoru je díky jednodušší konstrukci často méně náročná. Cena servisu je o něco nižší, ale dostupnost některých dílů může být omezenější mimo velká města.

  • Harley-Davidson Sportster S je moderní muscle bike s pokročilou elektronikou a extrémním výkonem, ideální pro jezdce, kteří chtějí klasickou značku v moderním kabátě a nebojí se prémiové ceny.
  • Indian Scout Bobber osloví ty, kteří hledají tradiční cruiserový zážitek s jednoduchou mechanikou a silnou vizuální přitažlivostí – je to návrat ke kořenům bez kompromisů.

Obě motorky nabízejí zcela rozdílný přístup k tématu amerického stylu a svobody, a jejich výběr závisí hlavně na tom, zda upřednostňujete techniku a výkon, nebo autenticitu a jednoduchost.

 

Štítky: hodnocení motocyklůmotocyklmotorkaporovnání motocyklůScout BobberSportster Ssrovnání motocyklů
SdíletTweet
Předchozí příspěvek

Triumph Street Triple 765 RS vs. KTM 890 Duke R – duel ostrých naháčů střední třídy

Další příspěvek

Kawasaki Ninja 1000SX vs. Yamaha Tracer 9 GT – duel sportovních cestovatelů

Jitka Chvapilová

Jitka Chvapilová

Přispěvatelka obsahem do webových stránek

PodobnéPříspěvky

highway 6510320 1280
MOTO články

Systémy komunikace mezi motocykly při jízdě v koloně

28.10.2025
motorbike 5880126 1280
MOTO články

Cloudová digitální servisní knížka pro motocykly

26.10.2025
bike 7057577 1280
MOTO články

Pokročilá ochrana motocyklů proti krádeži pomocí pohybových senzorů

24.10.2025
motorbike 438464 1280
MOTO články

Adaptivní systém dynamického značení jízdních režimů motocyklů podle počasí

22.10.2025
motorcycles 8227939 1280
MOTO články

Navigační systémy integrované v helmách s hlasovým ovládáním

18.10.2025
electric scooter 4253800 1280
MOTO články

Modulární bateriové systémy pro městské elektrické skútry

16.10.2025
Další příspěvek
kawasaki ninja 1000

Kawasaki Ninja 1000SX vs. Yamaha Tracer 9 GT – duel sportovních cestovatelů

honda rebel 500

Honda Rebel 500 vs. Royal Enfield Meteor 350 – ideální cruisery pro začátečníky

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • skoda elroq

    Nejlepší SUV roku 2025: výběr podle užitku a komfortu

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Střet titánů střední třídy: Škoda Superb vs. Volkswagen Passat vs. Ford Mondeo

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • SUV souboj: Toyota RAV4, Honda CR-V a Nissan X-Trail v detailním srovnání

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Jak funguje Schottkyho dioda a kde se používá?

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0
  • Porovnání vozů Škoda Octavia a Škoda Superb: Který je pro vás ten pravý?

    0 sdílení
    Sdílet 0 Tweet 0

Oblíbená cestovatelská videa

Černobyl a Pripjat – Pro skutečné dobrodruhy / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Černobyl a Pripjat – Pro skutečné dobrodruhy / VIDEO

od redakce
28.9.2021
Irán: Nekonečné pouště a úžasné solné jezero Urmia / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Irán: Nekonečné pouště a úžasné solné jezero Urmia / VIDEO

od redakce
27.9.2021
Koloseum: Hojně navštěvovaná památka v Římě / VIDEO
Tipy na dovolenou a výlety

Koloseum: Hojně navštěvovaná památka v Římě / VIDEO

od redakce
28.9.2021
Auto-moto portál, magazín

Motoristika vám každý den přináší žhavé novinky ze světa automobilek, nejdůležitější informace pro motoristy a skvělé tipy, Na webu motoristika.cz najdete také zajímavá videa o motorkách, kamionech a osobních automobilech.

Prague Car Festival 2020 – Prohlédněte si veterány značky Škoda i její nové modely

Prague Car Festival 2020 – Prohlédněte si veterány značky Škoda i její nové modely

od redakce
4.9.2020
0

...

Prague Car Festival 2020 – V našem videu vás provedeme celou akcí

Prague Car Festival 2020 – V našem videu vás provedeme celou akcí

od redakce
4.9.2020
0

...

Krása na kolech. Noční jízda kamionů v Le Mans nabízí úžasnou podívanou

Krása na kolech. Noční jízda kamionů v Le Mans nabízí úžasnou podívanou

od redakce
9.7.2020
0

...

Silniční vlak (Road Train) na evropských silnicích těžko uvidíme

Silniční vlak (Road Train) na evropských silnicích těžko uvidíme

od redakce
9.7.2020
0

...

dashboard 2653315 1280

Online za volantem: připojení k sociálním sítím přes palubní systém

6.11.2025
road 8587889 1280

Tajemství vidění ve tmě: moderní systémy pro noční vidění

4.11.2025
tank 400 8600203 1280

Autonomní vozy v Česku: zákony už čekají na praxi

2.11.2025
  • Reklama
  • kontakt
  • Autopůjčovna-Praha

© 2017-2021 Motoristika.cz - Všechna práva vyhrazena

Vítejte zpět!

Níže se přihlaste do vašeho účtu

Zapomněli jste heslo?

Načtěte vaše heslo

Vložte prosím vaše uživatelské jméno nebo email pro reset hesla

Přihlášení
Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
  • Zpravodajství
  • AUTO články
  • MOTO články
  • Recenze
    • Recenze automobilů
    • Recenze motocyklů
  • Tuning
    • Tuning auta

© 2017-2021 Motoristika.cz - Všechna práva vyhrazena

Opravdu chcete odemknout tento příspěvek?
Počet pro odemknutí : 0
Opravdu chcete zrušit předplatné?