Všichni (téměř) dnes bereme startování auta jako samozřejmost. Sedneme do něj, strčíme klíč do zapalování a otočíme s ním. Nebylo tomu tak ale vždy.
V raných dobách automobilů bylo startování vozu určeno jen silným jedincům. Vepředu auta byla hřídel spojená s klikovou hřídelí. Na tu se musela upevnit klika a motor nahodit roztočením kliky. To bylo značně obtížné, navíc se vzrůstajícími výkony a objemy motorů byl tento úkon čím dál tím těžší. Další velkou nevýhodou tohoto řešení byla i nebezpečnost. V motoru občas došlo k samozápalu, kdy se vznítila neshořená směs a ráz rychle protočil kliku. Zlomit si při tomto úkolu ruku nebylo nic divného, bohužel ojediněle docházelo i ke zranění hrudníku a smrti osoby, která startovala.
Tento nešťastný osud se stal i blízkému příteli zakladatele Cadillacu Henryho Lelanda. V roce 1910 chtěl pomoci nastartovat jedné dámě chcíplí motor a při samozápalu mu klika způsobila těžké zranění, kterým později podlehl.
Henry Leland smrt blízkého přítele těžce nesl, a proto se rozhodl tento problém navždy vyřešit. Najmul Charlese Ketteringa a dal mu za úkol zlepšit systém startování. Ten v roce 1912 přišel s elektrickým startérem a automobilka jej hned začala montovat do svých vozů. Tím vůbec prvním byl model Cadillac Touring Edition. Aby demonstroval snadnou obsluhu, ukazoval v reklamě, že vůz může sama nastartovat i křehká žena.