BMW už v těchto dnech testuje svou vlajkovou loď, nesoucí pracovní název BMW Vision iNext. Jde o zcela elektrický model.
BMW pokračuje v linii luxusu
Bavorská automobilka považovala dlouhé roky za svou vlajkovou loď sedmičkovou řadu, tedy luxusní sedan. Nyní však pracuje na zcela novém modelu, který má odlehčit životnímu prostředí a zároveň nadchnout tu nejnáročnější klientelu.
Elektrické SUV od BMW je na dosah
O co vůbec jde? O velké SUV, které bude poháněné výhradně elektrickým motorem. Vycházet bude z loňské studie BMW Vision iNext, která se světu ukázala již v loňském roce. Model je chystaný na rok 2021, kdy se začne hojně vyrábět v závodě Dingolfing v Německu. Do té doby je ještě dost času, a tak se automobilka rozhodla pro první testovací jízdy. Samozřejmě na sněhu!
Naposledy byl totiž model iNext k vidění na zimním testovacím středisku automobilky ve švédském Arjeplogu, kde odolával těm nejnáročnějším klimatickým podmínkám. A podle dostupných informací a videí se s elektrické SUV se sněhem a silnými mrazy popralo bravurně!
BMW představuje novou techniku
S novým modelem iNext představuje automobilka i tu nejnovější techniku, která bude v současnosti z její stáje k dispozici. Nová technologická vlajková loď BMW Group v sobě bude mít všechna klíčová témata autonomního řízení. Ano čtete správně. BMW chystá model, který pomůže řidiči v nejrůznějších případech samořízení vozu, samozřejmě za předpokladu, že šofér za svůj vůz stále nese všechnu zodpovědnost.
Ale je velmi příjemné představit si, že na dlouhých štrekách na dálnici si budete moci odpočinout od řízení, byť jen do určité míry. Nové elektrické SUV je podle automobilky vrcholnou nabídkou, umožňující poloautomatickou jízdu, která vychází ze strategii Number One > Next.
Testuje se především pohonné ústrojí
Automobilka pro novinku vyvinula zcela novou, moderní pohonnou jednotku, která musí projít těžkou zatěžkávající zkouškou. I tato nová technologie má majitelům nového BMW přinést typickou radost z jízdy. BMW iNext využije výhradně elektrický pohon, který bude pohánět všechna čtyři kola. K tomu je navržen i podvozek.
Podvozek je tedy nyní testován v extrémních klimatických podmínkách v oblasti severního polárního kruhu. Zde se kromě podvozku testuje i odolnost elektrického motoru a vysokonapěťová baterie.
Každý den tak vůz musí projít řadou zkoušek na sněhu a zamrzlých jezerech. Jedině tak získá automobilka potřebné informace o tom, jak se bude elektrika, ukládání energie a dobíjení chovat za extrémních teplot i to, jak se v dané situaci elektrická energie přenáší do elektromotoru. Náročným testem prochází rovněž pohon na všechna kola, který se musí vyrovnat s kluzkým povrchem.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz
Wow, tak to vypadá hodně futuristicky :O Jsem zvědavý na cenu