
Kompletní odhalení sportovní verze užitkového vozu Volkswagen T-Roc R má pod kapotou 300 koní. Co jeho tvůrci slibují?
Sportovní SUV nabídne neskutečné svezení
SUV se stává nejpopulárnější karosářskou verzí všech modelů křížem nabízených značek. Není proto divu, že se konstruktéři vrhají na sportovně laděné vozy SUV, které mají oslovit hlavně milovníky rychlé jízdy. Ani Volkswagen v tomto směru neotálí a tak pro své fanoušky kompletně odhaluje novinku T-Roc R a jak jinak než těsně před výstavní premiérou v Ženevě.
T-Roc R má typické rysy
O tom, že jde o sportovní verzi, není pochyb už z prvního pohledu na model. Uchvátí nás totiž větší otvory v předním nárazníku či difuzor v zadní části vozu. Sportovní verze má oproti klasické verzi čtyři koncovky výuku. Sporťák je navíc posazený o celých dvacet milimetrů blíže k zemi.

Model T-Roc R je obutý do poutavých osmnáctipalcových kol. Co nás na modelu baví je fakt, že si barvu interiéru můžeme sladit s barvou exteriéru. Tuto možnost nabízí automobilka už v klasické verzi, T-Roc R vypadá skvěle v matně modré barvě, kterou najdeme rovněž na přístrojové desce, středové konzole i výplních dveří. A že půjde o nejprodávanější barvu je nám všem jasné, proto nám T-Roc R designéři představili právě v této variantě.
Pod kapotou je ukrytý ďábel
Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI, označován jako řada EA888, má výkon 221 kW a 300 koňských sil. Je to motor, který umocní svou sílu neuvěřitelnými 400 N.m. točivého momentu. Sportovní SUV se dostane z nuly na stovku za pouhé 4,9 sekundy a maximálka je zakotvená na hodnotě 250 km/h.
Tyto parametry má totožné se sesterskou Cuprou Atecou, se kterou sdílí techniku. T Roc R a Ateca mají společnou také sedmistupňovou automatickou převodovku nebo náhon na všechna kola typu Haldex.
Je libo lepší zvuk?
Abyste si sportovní jízdu opravdu užili všemi smysly, pak vám doporučujeme, zakoupit si za příplatek skvělou akustiku v podobě titanového výfuku Akrapovič, který už známe třeba z Golfu R.
Nutno podotknout, že T-Roc si užívá velkou popularitu. Vždyť v roce 2017 se ho prodalo více jak dvě stě tisíc kusů a rozšířením nabídky o sportovní verzi jeho nárůst ještě více poroste. Kromě toho se budeme zanedlouho moci těšit také na luxusní SUV kabrio, na kterém už automobilka pilně pracuje.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz