

BMW Motorrad řady R jsou výkonné a sportovně laděné motorky nové generace R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 Adventure dostávají pod kapotu nový dvouválcový boxer.
BMW Motorrad a jeho úspěšná řada R
Výrobce motocyklů BMW Motorrad nabízí svou linii super sportovních motocyklů s označením R už více jak třicet pět let. Za svou éru se prodává v kompletní řadě rodinných modelů už více jak pětadvacet let s typickými motory s čtyřventilovými rozvody s elektronickým vstřikováním paliva a katalyzátorem. Motory nesou odpradávna označení Boxer a nyní se nová generace řady R může těšit na zbrusu novou motorizaci.
Generační výměna byla na čase
BMW Motorrad, Německý výrobce motocyklů, zahájil mezigenerační obměnu svých velmi prodejně úspěšných modelů R. Nejdříve svým fanouškům odhalil model R 125 GS a R 1250 RT. Tuto dvojici už zanedlouho doplnily modely R 1250 R, R 1250 RS a R 1250 GS Adventure. Moderní design doslova nadchl fanoušky všech sportovně laděných strojů a nyní přichází další novinky v oblasti techniky. Nový motor disponuje objemem 1 254 ccm, s výkonem 100 kW a 136 koňmi, při 7 750 otáčkách za minutu a točivým momentem 143 N.m. při 6 250 otáčkách za minutu. Doposud prodávaný motor dosahoval výkonu při objemu 1 170 ccm 92 kW se 125 koňmi při 7 750 otáčkách za minutu a točivým momentem 125 N.m při 6 500 otáčkách za minutu.


Motor s novými vychytávkami
Motor se pyšní nejen vyšším výkonem, ale také vyšším točivým momentem a novým variabilním časováním sacích ventilů. Ty mají označení BMW ShiftCam. Asymetricky navržené nové vačky sacích ventilů nabízejí otevírání každého ventilu jinak. Tak se zvyšuje víření zápalné směsi vstupující do spalovacího motoru. Všechny výše uvedené novinky nabízejí snížení spotřeby paliva o 4%, oproti předešlé motorizaci. Navíc motor bude nabízet plynulejší a klidnější chod, nižší hlučnost a samozřejmě dojde k nižšímu vypouštění emisních výfukových plynů.
Modely mají skvělou výbavu
Výrobce motocyklů BMW Motorrad nabízí celou řadu asistenčních systémů a na dalších usilovně pracuje. Nová modelová řada R má dostatek ochranných asistentů pro své jezdce. Nabízí kromě jiného možnost přepnutí jízdních režimů mezi Rain a Road, ASC, Hill Start Control pro rozjezd do kopce a v příplatkové výbavě pak nabízí režim Riding Modes Pro s dynamickou kontrolou trakce DTC, ABS Pro a dynamický asistent DBC, spolupracující s novým elektronickým podvozkem ESA, který je součástí nabídky volitelné nabídky. Podvozek přizpůsobí zcela automaticky nastavení zatížení motocyklu i povrchu, po kterém se bude motorka pohybovat.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz