Německý koncern Volkswagen přichází se svou novou limitovanou edicí Golf GTI. Pod kapotou dřímá výkonný motor o výkonu 213 kW.
Volkswagen si pro sváteční atmosféru připravil pro své zarputilé fanoušky limitovku s označením GTI. V České republice začíná automobilka přijímat objednávky na nový model Golf GTI TCR, nejrychlejší sériovou verzi modelu. Tento žhavý hot hatch stojí 948 900 korun.
Golf inspirovaný supersportem
Nový Golf GTI TRC je inspirován podle svého stejnojmenného závodního sourozence, sestrojeného pro okruhový šampionát TCR. Tento model se poprvé ukázal na veřejnosti v letošním květnu, na tradičním Setkání GTI u rakouského jezera Wörthersee. Tehdy byl model postaven pouze ve verzi konceptu.
Pod kapotou nový motor
Pod kapotou nového Golfu GTI TRC je přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 2.0 litru TSI o výkonu 213 kW. Točivý moment je 370 N.m, přičemž jeho silou je poháněná přední náprava prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG.
Cena trochu ostřejší
Ačkoli se jedná o limitovanou edici, a je jasné, že za takový kousek si musíme něco připlatit. Cena je přece jen trochu vysoká. Oproti výchozímu provedení, Golfu GTI Performance, který pohání dvoulitrový motor o výkonu „pouhých 180 kW, stojí v kombinaci s DSG, vyjde například na „pouhých“ 824 900 korun. Pokud si klasiku objednáte ve verzi s manuální převodovkou, něco málo ušetříte. Manuál oproti automatu stojí 764 900 korun.
Díky nadupanému motoru může nová sportovní limitovaná edice Golf TI TCR jet rychlostí až 264 kilometrů v hodině. To v případě, že si objednáte speciální paket s devatenáctipalovými koly a dynamičtějším nastavením sportovního podvozku s elektronicky řízenými tlumiči DCC. U klasické verze Golfu GTI TRC je maximálka určena na 250 kilometrů v hodině a to elektronickým omezovačem.
Limitovku poznáte už na první dobrou
Oproti klasické výchozí verzi se nová varianta liší nově navrženým nárazníkem, jak jinak než s velmi ostře řezaným spoilerem. Nové jsou samozřejmě i sportovnější boční prahy, jejichž linie jsou krásně vytažené až do zadní části vozu. Na ty pak plynule navazuje difuzor nad zadním nárazníkem se dvěma kruhovými koncovkami výfuku na krajích.
Na každé boční straně zdobí limitovanou edici Golfu typický nápis „TCR“ a to nad individualizovanými bočními prahy. Dále zde najdeme dekorační fólie s typickým voštinovým vzorem GTI.
Sportovní interiér nás baví
Uvnitř limitovky najdeme sportovní sedadla, která jsou čalouněna luxusní kombinací mikrovlákna a tkaninou s prostředními sedacími plochami v exklusivní červené barvě, typickou pro supersport.
Nová technika
Technická stránka nového Golfu stojí za zmínku zvláště u dvou přídavných chladičů, které zaručují účinné chlazení, odpovídající vyšší úrovni výkonových parametrů. Při mimořádném zatížení při sportovní jízdě dokáže řidiče podržet vysokovýkonná brzdová soustava s odvrtávanými kotoučovými brzdami. Jako třešnička na dortu je tu pak mechanická uzávěrka diferenciálu na přední nápravě.
Bohatá výbava
Pokud si na nový Volkswagen Golf GTI TCR myslíte, můžete se těšit kromě výše uvedených vychytávek také na osmnáctipalcová kola, která jsou dodávána ve standardní výbavě a to pod názvem „Belvedere.“ Kola jsou vyrobena z lehkých slitin. Model má dále ve standardu sportovní podvozek a multifunkční sportovní volant, obšitý kůží. O komfort z jízdy se postará automatická klimatizace, digitální panel přístrojů, samozřejmostí je informační a zábavní systém Composition Media a pro bezpečné parkování poslouží parkovací senzory.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz