Německá automobilka Audi bodovala s konceptem svého nového modelu e-tron GT na autosalonu v LA. Koncept chystá uvést do provozu už v roce 2020 a do prodeje by se mohly první vozy dostat už začátkem roku 2021!
Automobilka Audi přichystala pro všechny milovníky elektrických vozů skvělou novinku. Jedná se o koncept e-tron GT, pro který chystá sériovou výrobu. Spustit se má už v roce 2020. E-Tron GT už je v pořadí třetím automobilem, který bude tvořit silnou nabídku v nabídce elektromobility. Už v příštím roce se budeme moci těšit na SUV e-tron a model e-tron Sportback, který se začne vyrábět během několika měsíců.
Audi vyvrací mýty o elektromobilech
Pokud jste doposud měli vůči elektromobilům výhrady, německá automobilka vám je svým novým sportovně laděným e-tron GT vmžiku vyvrátí. Značka totiž slibuje skvělé jízdní vlastnosti, srovnatelné se supersportovním vozem se spalovacím motorem, a to nejen díky výkonu 434 kW, ale i díky nízkému těžišti. Půjde samozřejmě o qattro verzi, umožňující rozdělení hnací síly na jednotlivá kola.
Použití nejmodernějších materiálů
Pro výrobu super sportovního elektrického GT bude zapotřebí například uhlíkového kompozitu pro střechu, vysokopevnostní ocel na skelet a na další části pak hliník.
Automobilka uvádí, že technika pro tento model byla vyvinuta ve spolupráci s automobilkou Porsche. Například každá z obou náprav má své vlastní synchronní elektromotory s permanentním buzením. Výrobce udává, že vůz má trvale poháněné obě nápravy, chytrá elektronika umožňuje měnit hnací sílu na jednotlivých nápravách i kolech.
Nové technologie nabízí luxusní jízdní vlastnosti. Z nuly na sto se s novým elektrickým GT dostanete za pouhé 3,5 sekundy a na 200 km/h se vyšplhá za dvanáct sekund. Maximální rychlost je omezena na 240 km/h pro vyšší dojezd baterie. Dojezd baterie přitom výrobce udává podle metodiky měření WLTP na více jak 400 km.
Dynamicky založené auto
Audi při vývoji nových technologií spolupracovalo s Porsche a zřejmě se inspirovalo i tvary jeho modelů. Pro nové e-tron GT je nápadně použitý dynamický tvar, notoricky známý ze supersportovních vozů Porsche.
Aby však vůz neztratil Audi tvář, je použitá typická maska chladiče „Singleframe“ a co nás hodně baví, je netradičně tvarovaný předek s výrazně působícím prolisem. Sportovní nádech vozu dají také dvaadvacetipalcová kola, ukrývající se pod výrazně pracovanými blatníky. Ty jsou navrženy tak, aby chytře podporovali chlazení brzd.
Sportovní je i interiér
Koncept e-tron GT je sportovní v každém detailu, tedy i v interiéru. Uvnitř najdeme přístrojový štít s velkou obrazovkou. Druhá obrazovka je umístěna na středovém panelu a pod ní je ještě jeden menší displej. Každý z displejů se dá navrhnout dle vlastního výběru, respektive co budou zobrazovat. Mnoho funkcí si může řidič navolit také prostřednictvím volantu.
V interiéru dále nechybí sportovní sedadla v luxusním šedém provedení, která se kombinuje s dveřní výplní.
Další zajímavosti, novinky z automobilového a motoristického světa či recenze automobilů a motorek najdete na auto – moto magazínu motoristika.cz